Αρθρογραφία


Πώς μπορώ να διαχειριστώ έναν χωρισμό ? Μέρος 2ο

Τσιάκου Γεωργία | 20/11/2019

Πώς μπορώ να διαχειριστώ έναν χωρισμό ?

 

Μέρος  2ο

 

  Γεωργία Τσιάκου

Ψυχοθεραπεύτρια

Σύμβουλος Αυτοεκτίμησης & Διατροφικών Διαταραχών

Μέλος ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Σε αυτήν την καινούργια σελίδα λοιπόν που μόλις ξεκίνησε , δεν μπορείς να κουβαλήσεις τίποτα από τα προηγούμενα κεφάλαια. Υπάρχει μια παροιμία που λέει «όποιος μένει στα παλιά είναι “παλιάνθρωπος”». Αστείο, αλλά αν το σκεφτούμε από την οπτική του θυμού ή της πίκρας , σίγουρα δεν είναι και τα  συναισθήματα που θα ήθελες να ξυπνάς και να αντικρίζεις μόλις ξεκινά η μέρα σου! Πόσο μάλλον για τους ανθρώπους που σε συναναστρέφονται ! Όπως τα περισσότερα στη ζωή, έτσι και ο χωρισμός είναι θέμα οπτικής όταν μιλάμε για αποφάσεις.

Μπορεί να φαίνεται δελεαστικό να ξεπεράστε τη θλίψη σε αλκοόλ ή φάρμακα ή οποιαδήποτε άλλη ουσία , αλλά τελικά αυτό θα το κάνει χειρότερο όταν εκτός από τα αρνητικά συναισθήματα θα έχετε να διαχειριστείτε και τις επιπτώσεις της τοξίνωσης που όλα αυτά προκαλούν. Κατά τη διάρκεια μιας διάλυσης μιας σχέσης , μπορεί να αισθανθείτε ότι έχει τραβηχτεί ένα χαλί κάτω από τα πόδια σας. Για να ανακτήσετε την  αίσθηση ελέγχου, ορίστε μια καλή (σωτήρια θα έλεγα) ρουτίνα για τον εαυτό σας. Αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να κάνετε ένα ζεστό ντους κάθε βράδυ ή να πηγαίνετε γυμναστήριο στάνταρ ώρες και μέρες μέσα στην εβδομάδα ή ακόμη να μπείτε σε μια ομάδα άθλησης ή ενασχόλησης με τακτικές συναντήσεις: οτιδήποτε σας βοηθά να νιώσετε ξανά σταθερότητα στην καθημερινή σας ζωή θα σας βοηθήσει να μπείτε σε ένα νέο πρόγραμμα ψυχολογικά, νοητικά και σωματικά.

Σε κρίσιμες στιγμές της ζωής μας συνήθως παίρνουμε και αποφάσεις για τον εαυτό μας και τους ανθρώπους γύρω μας. Είναι φυσιολογικό να αισθανθούμε λοιπόν και θυμωμένοι και προδομένοι όταν κάτι δεν πήγε όπως θα το θέλαμε ή το περιμέναμε με τον άνθρωπο στον οποίο ακουμπήσαμε κάποια/ες προσδοκίες. Λογικές είναι και οι σκέψεις  που συνήθως ακολουθούν π.χ. «Θα έπρεπε να το γνωρίζω ότι θα κατέληγε έτσι, θα έπρεπε να το είχα προβλέψει» ή «Αυτό θα συμβεί και με την επόμενη σχέση μου; » «έτσι είναι όλοι οι άνθρωποι, δε θέλω να ξαναεμπιστευθώ κάποιον και να πληγωθώ». Αυτές οι σκέψεις λόγο έχουν να προστατέψουν την καρδιά μας και τον πληγωμένο μας εγωισμό από μελλοντική έκθεση και απόρριψη. Ένα ήρεμο και αποστασιοποιημένο μυαλό όμως μπορεί να καταλάβει ότι είναι αυθαίρετες γενικεύσεις και όχι η πραγματικότητα. Και για να χρησιμοποιήσουμε αυτό το μυαλό χρειαζόμαστε τον αναγκαίο χρόνο «επούλωσης» των πληγών μας.

Στον χρήσιμο αυτό χρόνο μπορούμε να κάνουμε έναν σημαντικό απολογισμό: μην είστε σκληροί για τον εαυτό σας, απλά προσπαθήστε να καταλάβετε τους φόβους και τα συναισθήματά σας. Ένας υγιής τρόπος να μάθετε πώς να προσεγγίζετε μελλοντικές σχέσεις είναι να δεχτείτε τα λάθη που κάνατε στην τελευταία σας. Τι σας ένωσε και τι σας απομάκρυνε? Για ποιόν λόγο ξεκινήσατε αυτή τη σχέση, για ποιο λόγο τη συνεχίσατε και τι άλλαξε στην πορεία (για εσάς ή για τον άλλον άνθρωπο)? Τίποτα δε μένει στάσιμο : εξελισσόμαστε συνεχώς. Μια καλή αρχή είναι να σκεφτείτε ότι οι αξίες όλων των ανθρώπων είναι η κινητήρια δύναμή τους. Συνήθως οι άνθρωποι ενώνονται εκεί που ενώνονται οι αξίες τους και απομακρύνονται όταν δεν «πατάνε» στο ίδιο  ή παρόμοιο αξιακό σύστημα.

Επιστρέφοντας στην αρχική μου φράση «αν κάποιος θέλει να είναι μαζί σας, θα το κάνει. Τίποτα δεν κρατάει «με το ζόρι» και αν κρατήσει, αυτό θα είναι για λίγο…» σας υπενθυμίζω ότι εάν για κάποιο λόγο τέθηκε ζήτημα χωρισμού είτε από εσάς είτε από κάποιον άλλον , σημαίνει ότι κάποια από τι δύο πλευρές δεν ικανοποιείται. Και συνήθως όταν κάποιος δεν ικανοποιείται, δεν μπορεί και να ικανοποιήσει.

 

 

        Γεωργία Τσιάκου

Ψυχοθεραπεύτρια Σύμβουλος Αυτοεκτίμησης & Διατροφικών Διαταραχών

 


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: