Αρθρογραφία


ΕΙΚΟΝΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ:

Τσιάκου Γεωργία | 28/02/2020

ΕΙΚΟΝΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ:

 

Γράφει η Γεωργία Τσιάκου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και Αυτοεκτίμησης  

Eιδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές

Μέλος ΕΣΗΤΛΣΥΜ

 

 Η εικόνα του σώματος και η αυτοεκτίμηση αρχίζουν στο μυαλό, όχι στον καθρέφτη. Μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που καταλαβαίνετε την αξία σας και την αυτοπεποίθηση σας. Η υγιής εικόνα του σώματος και η αυτοεκτίμηση είναι ένα μεγάλο μέρος της ευημερίας πέρα από την καθαυτή διατροφή που έχει να κάνει με τα συστατικά από τα οποία απαρτιζόμαστε.

Το σώμα μας σημαίνει πολλά  περισσότερα για εμάς από μια φράση στο μυαλό μας όπως «έτσι είναι το σκαρί μου» «μου αρέσω»  ή «δε με ενοχλεί κιόλα η εικόνα μου». Μια καλή εικόνα σώματος σημαίνει ότι αποδέχεστε πραγματικά τη μορφή σας , σας αρέσει ο τρόπος που μοιάζετε τώρα και δεν προσπαθείτε να αλλάξετε το σώμα σας ώστε να ταιριάζει με τον τρόπο που νομίζετε ότι θα πρέπει να φαίνεστε. Σημαίνει ότι αναγνωρίζετε τις ατομικές ιδιότητες και τα δυνατά σημεία που σας κάνουν να αισθάνεστε καλά για τον εαυτό σας πέρα από το βάρος, το σχήμα ή την εμφάνισή του και ότι είστε με άνεση σε θέση να αντιστέκεστε στην πίεση για να προσπαθήσετε για τον μύθο του «τέλειου» σώματος που βλέπετε στα μέσα ενημέρωσης, online κοκ .

Η εικόνα του σώματος και η αυτοεκτίμηση επηρεάζουν άμεσα το ένα το άλλο - και τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις συμπεριφορές σας. Εάν δεν σας αρέσει το σώμα σας (ή μέρος του σώματός σας), είναι δύσκολο να αισθάνεστε καλά για ολόκληρο τον εαυτό σας. Το αντίστροφο ισχύει επίσης: αν δεν εκτιμάτε τον εαυτό σας, είναι δύσκολο να παρατηρήσετε τα καλά πράγματα και να δώσετε στο σώμα σας το σεβασμό που του αξίζει.

Η καλή εικόνα του σώματος, η αυτοεκτίμηση και η ψυχική υγεία δεν προϋποθέτουν ότι μπορείτε  να κάνετε τον εαυτό σας να αισθάνεται ευτυχισμένος όλη την ώρα (ουτοπικό) . Πρόκειται ουσιαστικά για το σεβασμό στον εαυτό σας και τους άλλους, τη ρεαλιστική σκέψη και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση προβλημάτων ή δυσκολιών με υγιείς τρόπους. Το πρόβλημα με τις αρνητικές σκέψεις και τα συναισθήματα είναι ότι από τη στιγμή που οι άνθρωποι αρχίζουν να εστιάζουν σε ελλείψεις ή προβλήματα σε μια περιοχή ή μια κατάσταση, γίνεται πολύ εύκολο να βλέπεις μόνο προβλήματα σε πολλούς άλλους τομείς ή καταστάσεις. Η αρνητική σκέψη έχει έναν τρόπο να οδηγήσει σε πιο αρνητική σκέψη.

            Tips : τρώτε ισορροπημένα γεύματα και βάλτε την άσκηση στη ζωή σας γιατί σας κάνει να αισθάνεστε καλά και ισχυρά, όχι ως τρόπος να ελέγχετε το σώμα σας. Παρατηρήστε όταν κρίνετε τον εαυτό σας ή άλλους με βάση το βάρος, το σχήμα ή το μέγεθος. Ρωτήστε τον εαυτό σας εάν υπάρχουν άλλες ιδιότητες που θα μπορούσατε να αναζητήσετε όταν αυτές οι σκέψεις έρχονται. Φοράτε τα ρούχα που σας ταιριάζουν τώρα και όχι σε κάποιο μακρινό παρελθόν όπου ήσαστε κάποιος άλλος/η. Μιλήστε με  θετικούς φίλους που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητά σας και τους αρέσετε όπως ακριβώς είστε ! Θυμηθείτε ότι όλοι έχουν προκλήσεις με την εικόνα του σώματός τους κατά καιρούς. Όταν μιλάτε με φίλους, ίσως ανακαλύψετε ότι κάποιος άλλος επιθυμεί να έχει ένα χαρακτηριστικό σας που νομίζατε ότι είναι ανεπιθύμητο.


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: