Αρθρογραφία


Logistics

Ροδόπουλος Σπύρος | 28/10/2017

του Σπύρου Ροδόπουλου
μέλους Ένωσης Συντακτών Ηλεκτρονικού Τύπου Λ.ΣΥ.Μ - φοιτητή Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
Ένας από τους σημαντικότερους ανερχόμενους τομείς της Ελλάδας είναι η Εφοδιαστική Αλυσίδα και τα Logistics. Κατέχει ένα ποσοστό της τάξεως του 11% στο ΑΕΠ και δίνει τεράστια ώθηση στην Εθνική Οικονομία.
Τα Logistics είναι μέρος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η οποία είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και τη διαχείριση όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την προμήθεια, τη διανομή και την παραγωγή των προϊόντων και υπηρεσιών.
Τα Logistics είναι υπεύθυνα για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και τον έλεγχο της αποδοτικής και αποτελεσματικής ροής των εμπορευμάτων και όλων των πληροφοριών τους, από το σημείο προέλευσης έως το σημείο κατανάλωσης.
Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργηθεί ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα Logistics, προσφέροντας μεγάλο αριθμό απασχολησιμότητας με περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους.
Τα Logistics έχουν κυρίαρχο ρόλο στην καθημερινή ζωή και τη διευκόλυνση της, καθώς είναι υπεύθυνα για μία πολύ μεγάλη κατηγορία πραγμάτων που είναι απαραίτητη για τη βελτίωση του βιοτικού επίπεδου. Για παράδειγμα, τα προϊόντα στα ράφια των πολυκαταστημάτων είναι διαθέσιμα στους πολίτες, καθώς ο κλάδος των Logistics φροντίζει να γίνεται ορθά η παραγγελία, η μεταφορά και η αποθήκευση τους, ώστε να μπορέσουν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των καταναλωτών. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται ακόμη και στον κλάδο της υγείας, με τον αποθηκευτικό χώρο, προμήθεια και διακίνηση των φαρμάκων.
Ένας άλλος τομέας με τον οποίο ασχολούνται τα Logistics είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Για να λειτουργούν ορθά και με ασφάλεια τα μεταφορικά μέσα, όπως τα τρένα, τα λεωφορεία και τα πλοία, πρέπει να έχουν καλή συντήρηση και να διαθέτουν τα κατάλληλα ανταλλακτικά. Οι απαιτητικές αυτές ανάγκες των ΜΜΜ, αναλαμβάνονται και εκτελούνται από τα Logistics.
Όσον αφορά το οδικό δίκτυο, τα Logistics είναι υπεύθυνα για το σχεδιασμό και το συγχρονισμό των σημάνσεων και των φωτεινών σηματοδοτήσεων, μία εργασία ιδιαίτερα περίπλοκη που τελείται με σχεδόν χειρουργική ακρίβεια, για να μπορέσουν να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα.
Τα Logistics παίζουν μεγάλο ρόλο στην αγροτοδιατροφική αλυσίδα, δηλαδή στον αγροτικό τομέα, αποθηκεύοντας τα αγροτικά προϊόντα σε σωστές συνθήκες και μεταφέροντας τα τελικά στο ράφι του καταναλωτή με ποιότητα και αξιοπιστία.
Η απάντηση στο γιατί τα Logistics έχουν τέτοια άνθηση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι το λιμάνι του Πειραιά. Το λιμάνι του Πειραιά είναι το κοντινότερο σε απόσταση λιμάνι από τη διώρυγα του Σουέζ, η οποία ελέγχει το διεθνές εμπόριο και τη ναυσιπλοΐα προς την Ευρώπη, γεγονός το οποίο ευνοεί την Ελληνική Οικονομία και Ναυτιλία.
Για να γίνει πλήρης κατανόηση, πρέπει να αναφερθεί πως τα τελευταία χρόνια η Κίνα έχει αλλάξει τη ροή του παγκοσμίου εμπορίου, γιατί έχει συγκεντρώσει μεγάλες βιομηχανικές μονάδες που αποφάσισαν να παράγουν τα προϊόντα τους στην Κίνα λόγω φθηνών εργατικών χεριών και πρώτων υλών.
Ξένοι επενδυτές (Cosco) βλέποντας αυτήν την τεράστια οικονομική αλλαγή των εμπορευματικών ροών, συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα του λιμανιού του Πειραιά και αποφάσισαν να το εκμεταλλευτούν. Άλλωστε, ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του λιμανιού του Πειραιά είναι ότι είναι το ένα από τα βαθύτερα λιμάνια της Μεσογείου, πράγμα το οποίο επιτρέπει την έλευση μεγάλων εμπορευματικών πλοίων.
Οι περισσότερες εμπορευματικές μετακινήσεις μεταξύ Ασίας-Ευρώπης γίνονται μέσω του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο δίνει στην Ελληνική Οικονομία μία «ανάσα ελπίδας».
Από τα παραπάνω συμπεραίνεται πως η συμβολή των Logistics στην Ελλάδα είναι τεράστια, όχι μόνο οικονομικά αλλά και κοινωνικά. Ο τρόπος κατανάλωσης προϊόντων αλλά και ικανοποίησης των καθημερινών αναγκών γίνεται πιο εύκολος και προσβάσιμος σε όλους, ενώ η Ελληνική Οικονομία γνωρίζει επιτέλους έναν κλάδο ο οποίος μπορεί να φέρει την οικονομική ανάπτυξη που χρειαζόμαστε. Τα Logistics μπορούν σίγουρα να αναπτυχθούν περισσότερο και να αποτελέσει η Ελλάδα κεντρικό κόμβο διέλευσης και επεξεργασίας των εμπορευμάτων που έρχονται από την Ασία στην ΕΕ. Για να γίνει αυτό χρειάζεται συλλογική προσπάθεια και συνεργασία από τους πολιτικούς φορείς μαζί με την επιχειρηματικότητα.

 


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: