Αρθρογραφία


Να Κλείσει Η Εστία, Έτσι Όπως Πάει

Ένωση Συντακτών συντακτική ομάδα | 21/05/2016

Εστία με τα λεφτά του κοσμάκη
Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο με χιλιάδες αναμνήσεις φορτωμένο. Η Εστία δεν έχει λόγο ύπαρξης  στην σύγχρονη νεασμυρναϊκή κοινωνία έτσι όπως είναι. Ένα “απολειφάδι” του παρελθόντος με ΔΣ κυρίως που δεν εκφράζει την ιστορικότητα της.  Κάνοντας μια μικρή παρένθεση και συνδέοντας αυτό το άρθρο με το προηγούμενο για αντιδημοκρατική συμπεριφορά των ΔΣ της Εστίας να αναφερθεί ότι με συνοπτικές διαδικασίες διέγραψαν τον τότε εκδότη μίας από τις καλύτερες εφημερίδες της Νέας Σμύρνης, Διώτη επειδή τόλμησε να βγάλει τα «άπλυτα» της Εστίας στην φόρα και να αφήσει τον λαό να αποφασίσει. Πίσω στο θέμα: για ποιους λόγους η Εστία πρέπει να σταματήσει να υπάρχει; Πρώτον και κυριοτέρον διότι ο τρόπος που διαχειρίστηκαν το ταμείο της Εστίας κυρίως τα παλαιότερα ΔΣ – αλλά και αυτό επί Παπαδάτου δεν δείχνει καλύτερα δείγματα- ήταν να ωθήσουν το σωματείο να εξαρτάται αποκλειστικά από το ενοίκιο που πλήρωνε ο δήμος Νέας Σμύρνης για το σχολείο παραδίπλα από το κεντρικό κτήριο της Εστίας. Σε αυτό κύρια ευθύνη φέρει ο προηγούμενος πρόεδρος Καλογείτονας και τα ΔΣ της εποχής του. Θέλεις να είναι η γεροντική προσέγγιση στα πράγματα, θέλεις η άγνοια, το αποτέλεσμα είναι ένα σωματείο με αρκετή μεγάλη περιουσία σε ακίνητα πέραν από το πιθανό ενοίκιο δεν σκέφτηκε πώς να αξιοποιήσει αποδοτικά γη και κτήρια. Και οικονομικά ανίκανους να σκεφτούν μπορείς τους πεις. Βέβαια και αυτό το ΔΣ με πρόεδρο τον Παπαδάτο στα ίδια χνάρια πατάει προς το παρόν. Μικρή παρένθεση. Αυτό το τσιγκελωτό μουστάκι με παρέα το μούσι που το πάει; Και όπως λέει και η λαϊκή παροιμία: κόφτο το μούσι να μην σε λένε… αξύριστο. Τελικά υπάρχει και άλλος σαν τον Κούπα που ακολουθεί το χτένισμα μουστακιού τύπου Καραϊσκάκη στην Νέα Σμύρνη. Σε γενικές γραμμές ο τρόπος που αποφάσισε η Εστία να χρηματοδοτείται είναι απαράδεκτος και εις βάρος του Νεοσμυρνιού κατοίκου, διότι τα λεφτά του δήμου είναι λεφτά του κατοίκου.

‘Ασχετες εκδηλώσεις
Κάποιος θα πει: «Η Εστία φέρει ιστορικότητα!  Πρέπει να την πληρώνουμε!» Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι τι μπορεί να έκανε στο παρελθόν αλλά τι κάνει στο παρόν, διότι τα χρήματα τώρα τα θέλει. Η Εστία δεν πολυασχολείται με το αντικείμενο του σωματείου για το οποίο υπάρχει. Διαβάζουμε τι γράφουν για τους εαυτούς τους στο  παρωχημένο σάιτ της Εστίας: «Η αποστολή της Εστίας είναι: η συλλογή, μελέτη και περίσωση του εθνικού, πνευματικού, ιστορικού, λαογραφικού και γλωσσικού πλούτου του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας, του Πόντου , της Ανατολικής Θράκης και της Κωνσταντινουπόλεως, που εκριζώθηκε από τις μικροεστίες του[…]». Ας δούμε πόσες εκδηλώσεις έκαναν το 2016 σχετικές με την Μικρά Ασία. Αρχίζοντας να μετράμε από τον Δεκέμβριο του 2015 είχε ΜΗΔΕΝ εκδηλώσεις για την Μικρά Ασία. Αντιθέτως είχε μία άσχετη παρουσίαση βιβλίου με ποιήματα, κλόουν και εκδηλώσεις για παιδάκια, ένα τσάι και μία θεατρική παράσταση μαύρη μαυρίλα πλάκωσε - «Το σπίτι της Bernarda Alba» μακάρι να γνωρίζαμε ποίος εκπληκτικός σκηνοθέτης διαλέγει τέτοιες παραστάσεις και άσχετες με την Μικρασία και ψυχοπλακωτικές. Συμπέρασμα για κάποιον που πηγαίνει τον Δεκέμβριο του 2015 για πρώτη στην Εστία: Ωραίο ΚΑΠΗ με παιδικό σταθμό. Τον Ιανουάριο του 2016 από τις 6 εκδηλώσεις που προγραμμάτισε η μία μόνο ήταν για την Σμύρνη: Η Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης και Νέας Σμύρνης. Οι άλλες 5 ήταν επίσκεψη σε μουσεία, παρουσίαση βιβλίου για την διατροφή, προβολή ντοκιμαντέρ για την ορχήστρα της Βιέννης και την Άννα Συνοδινού και κοπή πίτας. Εκδηλώσεις ΚΑΠΗ – Μικρασία σημειώσατε 1 δαγκωτό. Τον Φεβρουάριο τα πήγε λίγο καλύτερα και από μία εκδήλωση τις αύξησε σε 2! Μπορείς να το πεις και αύξηση 100%. Η μία ήταν για την μνήμη του Αγίου Πολυκάρπου (έτσι και αλλιώς γιορτάζει τον Φεβρουάριο) και η άλλη ήταν εκδήλωση Tιμής στον  Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου λόγω των Θεοφανείων στην Σμύρνη. Οι άλλες 5 στο ίδιο μοτίβο άσχετες με τον σκοπό ύπαρξης της Εστίας. Ένα ρεσιτάλ πιάνου, κλασσικά επίσκεψη σε μουσεία, παρουσιάσεις βιβλίων και το χιλιοπαιγμένο το έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Τον Μάρτιο κράτησε τις 2 εκδηλώσεις για την Σμύρνη και αύξησε τις άσχετες σε 11. Έκανε και αποκριάτικο πάρτυ και γέμισε μπαλόνια τον χώρο. Λεφτά να πληρώσει τις καθαρίστριες ίσως να μην έχει αλλά για μπαλόνια βρίσκει. Τον Απρίλιο είχε ουσιαστικά μόνο μια πάλι και ευτυχώς που βρέθηκε και ο Σύλλογος Ποντίων για να κάνει στον χώρο της Εστίας και μία δεύτερη. Κατά τα άλλα πάλι μαύρη ειν΄η νύχτα στα βουνά. Θεατρική παράσταση «ο Μαρξ στο Σόχο», παρουσίαση βιβλίου με τίτλο «Συντρίβων τα τείχη της ένοχης σιωπής» και συναυλία με τίτλο Requiem Aeternam που σημάινει «Λειτουργία των νεκρών». Μπορεί να ήταν Πάσχα αλλά το παράκαναν. Εξάλλου υπάρχουν και ελληνορθόδοξες εκδηλώσεις αντί για Καθολικές που επέλεξαν ο  Παπαδάτος και το ΔΣ. Επίσης δεν έλειπαν εκδρομές σε μουσεία κτλ. Τον Μάιο η Εστία συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο. Πόσο πια χρειάζεται για να καταλάβει κάποιος ότι η Εστία είναι ένα ιδιωτικό κλαμπ με τάσεις ΚΑΠΗ που ισχυρίζεται ότι κάνει εκδηλώσεις για την Μικρά Ασία ενώ κυρίως δεν αγγίζει καν τον στόχο και επιπλέον ζητά τα χρήματά μας για το επιτύχει. Κύριοι, η Νέα Σμύρνη έχει ΚΑΠΗ, δεν χρειάζεται άλλα.  

Είχαν και παράπονα
Μέσα σε όλη αυτή την διοικητική ανικανότητα είχε το θράσος ο Παπαδάτος και το ΔΣ να διαμαρτυρηθούν ότι δήθεν ο δήμος δεν συμπεριέλαβε την Εστία στο ψηφιακό Μουσείο του δήμου, που ούτως ή άλλως δεν είναι και πολύ γνωστό στον κόσμο.  Ουσιαστική απάντηση στην Εστία έδωσε ο Μιχάλης Βαρλάς-Υπεύθυνος Οργάνωσης του Ψηφιακού Μουσείου Νέας Σμύρνης
''Οι πολιτικές έριδες μεταξύ προσώπων και θεσμών είναι λυπηρές αλλά συμβαίνουν. Σημασία έχει να κρατήσουμε μακριά την παράδοση και την ιστορία της Μικράς Ασίας και των προσφύγων από τις προσωπικές και κομματικές αντιπαραθέσεις.
Στο Ψηφιακό Μουσείο της Νέας Σμύρνης παρουσιάζεται για πρώτη φορά η ιστορία της Σμύρνης και των Σμυρνιών μέχρι την πρώτη εγκατάσταση καθώς και η ιστορία της Νέας Σμύρνης από τις πρώτες προσπάθειες της ίδρυσης της.
Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχουν αναφορές στα στοιχεία της σμυρναϊκής κληρονομιάς που κληρονόμησε η νέα πόλη, όπως η κεντρική θέση της εκκλησιαστικής ζωής, μέσα από το παράδειγμα της Αγίας Φωτεινής, η φιλεκπαιδευτική δράση, κυρίως μέσα από το παράδειγμα της Ευαγγελικής σχολής, και το φίλαθλο πνεύμα μέσα από το παράδειγμα του Πανιωνίου αλλά και του Μίλωνα και του Απόλλωνα.
Η ΕΣΤΙΑ της Νέας Σμύρνης προβλήθηκε ως ο συνεχιστής της παράδοσης των σμυρναϊκών λεσχών, με θέρμη, όπως δείχνει και το αρχικό απόσπασμα  της παρουσίασης της στο Μουσείο:
«Από τα πρώτα βήματα της Νέας Σμύρνης η κοινωνική και πνευματική της ζωή σημαδεύεται από έναν θεσμό ιδιαίτερο και πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα, την Εστία Νέας Σμύρνης.
Η ιστορία της ξεκινά τον Ιούνιο του 1930 με την ίδρυση από μέλη της Ένωσης Αστών Προσφύγων Νέας Σμύρνης που σχηματίζουν το σωματείο «Λέσχη Νέας Σμύρνης» με στόχο την «καλλιέργεια φιλικών σχέσεων μεταξύ των μελών» και τη δημιουργία μέσων προς επωφελήν κοινωνικήν δράσιν και ιδία ψυχαγωγίαν». Η εκλογή ως Προέδρου του Αθανάσιου Καρύλλου, προέδρου της Ένωσης και μετέπειτα κοινοτάρχη, δείχνει την ουσιαστική ταύτιση Λέσχης και κοινότητας».
 Η κυρίαρχη θέση της Εστίας στην πνευματική ζωή της πόλης τονίζεται και σε άλλα σημεία και υπήρξε και από τα βασικά στοιχεία στην πρώτη παρουσίαση του Μουσείου από την κυρία Ιωάννα Φωτιάδη στην Καθημερινή,
“Παράλληλα λειτούργησε στα πρότυπα των λεσχών της Σμύρνης ένα μείζον πνευματικό ίδρυμα, η Εστία Νέας Σμύρνης, στους κόλπους της οποίας διδάσκεται σκάκι, λειτουργεί βιβλιοθήκη και μουσείο, διατίθεται χώρος ομιλιών.”
Η απόφαση της ΕΣΤΙΑΣ να μη σταθεί αρωγός στην προσπάθεια δημιουργίας του Μουσείου και να μην παραχωρήσει υλικό δεν αναιρεί την προσφορά της στον πολιτισμό της Νέας Σμύρνης και δεν επηρέασε καθόλου την αφήγηση στις εφαρμογές και τα βίντεο του Ψηφιακού Μουσείου. ''

Politics και Εστία  
Ο τρίτος λόγος που η Εστία πρέπει να αλλάξει ριζικά είναι η  πολιτική δυστυχώς συνύπαρξη του πολιτιστικού σωματείου και των παρατάξεων της πόλης, το ρόλο του προέδρου, ενώ πολύ εύκολα μπορεί να εξηγηθεί, που οδήγησε και που οδηγεί την Εστία οικονομικά, η σχεδόν απόλυτη οικονομική εξάρτηση από τον Δήμο της Νέας Σμύρνης μετά την διακοπή της επιχορήγησης.
Τον Οκτώβριο του 2015 τα «Επίκαιρα» του Γ.Νικάκη, ιδρυτή μόνο πλέον της εφημερίδας, ενημέρωναν με πρωτοσέλιδο και κύριο άρθρο για τις έκτακτες εκλογές του πολιτιστικού Σωματείου «Εστία της Νέας Σμύρνης».


Η προτίμηση στην επιλογή Καρδαρά
Σε μιάμιση σελίδα της εφημερίδας μαζί με το εξώφυλλο, τόσο ο ίδιος ο ιδρυτής-αρθρογράφος, όσο και προφανώς η υπόλοιπη συντακτική ομάδα παρουσίασαν αναλυτικά την υποψηφιότητα και το βιογραφικό ενός εκ των υποψηφίων για τη θέση του προέδρου της Εστίας Νίκου Καρδαρά.  Παράλληλα με προτροπές το τύπου «είναι το φαβορί», «έχει το προβάδισμα» αλλά κυρίως με προβλέψεις για το πόσο καλά θα είναι η Εστία με τον Καρδαρά στο τιμόνι, η εφημερίδα – δικαίωμα της – αναδείκνυε  την προφανή προτίμηση στο πρόσωπο του υποψηφίου. Για την Ιστορία ο συγκεκριμένος υποψήφιος είχε υπάρξει έντονα πολιτικοποιημένος στην πόλη με τρεις αποτυχημένες υποψηφιότητες για Δήμαρχος, ενώ ακούστηκε έντονα και μάλλον ήταν και έτσι, ότι η υποψηφιότητά του για την Εστία είχε τη στήριξη του Δημάρχου Τζουλάκη και τελικά ηττήθηκε από τον συνυποψήφιό του σημερινό συμπληρωματικό πρόεδρο Παπαδάτο του οποίου η υποψηφιότητα λέγεται ότι στηρίχτηκε από τον τ.Δήμαρχο Κουτελάκη.
Πράγματι, τα «Επίκαιρα», κάθε φορά που κάποιος πολιτιστικός σύλλογος της πόλης είχε εκλογές – και μάλιστα έκτακτες – αφιέρωναν μιάμιση σελίδα για έναν συγκεκριμένο υποψήφιο… Υποψήφιοι Πρόεδροι συλλόγων Ποντίων, Κρητών, Ιμβρίων και Ηπειρωτών μεταξύ άλλων είχαν την τιμητική τους κάθε φορά που είχαν εκλογές.  Ας σοβαρευτούμε και λίγο. Ποτέ δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Γίνεται Πολιτική στην Εστία Νέας Σμύρνης;  Έλα ρε αποκλείεται…

Ο Κουτελάκης και η «προσωπική ήττα Τζουλάκη»
Το βράδυ των εκλογών της Εστίας ο τ.Δήμαρχος στον προσωπικό του λογαριασμό στο FB σχολίασε καυστικά την ήττα του Ν.Καρδαρά ταυτίζοντάς την με «προσωπική ήττα Τζουλάκη». Μάλιστα στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο ακούστηκε σε παραπολιτικό πηγαδάκι από σύμβουλο της παράταξης Κουτελάκη και μέλος της Εστίας πως «πήραμε την Εστία».  Γίνεται Πολιτική στην Εστία Νέας Σμύρνης;  Έλα ρε αποκλείεται…
Για να μην πει κάποιος ότι τα συμπεράσματα είναι βιαστικά και εξυπηρετούν σκοπιμότητες, αρκεί να πάμε λίγους μήνες πίσω στην τελευταία εκλογή του σχεδόν μόνιμου και συχνά χωρίς αντίπαλη υποψηφιότητα τ.Προέδρου Καλογείτονα.
Εκείνη την φορά είχε την ευκαιρία να επικρατήσει με αξιοπρόσεκτη άνεση του τότε υποψηφίου για τη θέση Παράσχου Δρακούλη, τ.Αντιδημάρχου της Νέας Σμύρνης και γνωστού «πολιτικά πιστού» του τ.Δημάρχου Κουτελάκη. Ο Καλογείτονας είχε τότε τη στήριξη του Δημάρχου Τζουλάκη με την ενιαία παράταξη Τζουλάκη – Κουτελάκη να βρίσκεται ήδη «στα μαχαίρια». Τα περισσότερα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης εδώ και χρόνια είναι και μέλη της Εστίας Νέας Σμύρνης, οπότε είναι κατανοητό πως επιχειρείται  η στήριξη κάποιου υποψηφίου από την παράταξη… στην κάλπη της Εστίας. Τίποτε βέβαια παράνομο, όλα θεμιτά και όλα σωστά δομημένα. Σύστημα κανονικό. Γίνεται Πολιτική στην Εστία Νέας Σμύρνης;  Έλα ρε αποκλείεται…

Σήμερα μια από τα ίδια
Μετά την εκλογή Παπαδάτου πριν έξι μήνες, πολλά έχουν ακουστεί, αρκετά έχουν συμβεί και αρκετά ακόμα έχουν συσσωρεύσει.
Κοινωνικά η Εστία και οι δραστηριότητές της τους τελευταίους μήνες φαίνεται ότι έχουν επιρροή μόνο στο «περιβάλλον Κουτελάκη» μια και από τη Δημοτική Αρχή οι παρουσίες είναι περιορισμένες έως ανύπαρκτες, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που αναρτά ο πολιτιστικός χώρος δημόσια, ενώ σε εκδηλώσεις που είναι τυπικά απαραίτητο να παραβρεθούν δημοτικοί σύμβουλοι και αντιδήμαρχοι «πέφτει καμιά φορά λίγο το επίπεδο» από μερικούς, όπως έχουν επιβεβαιώσει  και σύμβουλοι εντός της αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου. Αποκορύφωμα ήταν οι πρόσφατα εκατέρωθεν ευθύνες και βολές για την απουσία υλικού της Εστίας από το νεοσύστατο ψηφιακό μουσείο της Νέας Σμύρνης, με την Εστία να αποκαλεί δημόσια «μικροπρεπή και ανιστόρητη» την απουσία υλικού και τη δημοτική αρχή να θυμίζει δημόσια την «άρνηση του πολιτιστικού χώρου της Εστίας να παραχωρήσει υλικό στο μουσείο».
 Στα εγκαίνια του συγκεκριμένου μουσείου όμως ο συμπληρωματικός πρόεδρος Παπαδάτος παραβρέθηκε και φωτογραφήθηκε ουκ ολίγες φορές με άλλα δημόσια πρόσωπα.

Που «χάθηκε» η Σοφία, Πρόεδρε;
Παράλληλα, επικοινωνιακά έχουν εξαφανιστεί χωρίς κανένα λόγο όλα τα βίντεο των εκδηλώσεων των τελευταίων ετών – εκτός από το υλικό του www.NSTv.gr φυσικά που παραμένει στη θέση του – που αφιλοκερδώς δημιουργούσε και προέβαλε χρόνια τώρα συγκεκριμένο μέλος της Εστίας το οποίο μάλιστα και δεν εμφανίζεται πλέον σε εκδηλώσεις. Όπως μάθαμε αυτό συνέβη «κατόπιν εντολής προέδρου» προς το μέλος της Εστίας Σοφίας Βογιατζή – Φραγκούδη και μετά από νομική επιταγή του νομικού συμβούλου του Σωματείου. Παράλληλα η επίσης σελίδα της Εστίας στο FB που το συγκεκριμένο μέλος δημιούργησε με κόπο, συνεχίζει να λειτουργεί με διαχειριστή ΜΟΝΟ τον Πρόεδρο.
Τέλος, τα δύο blogspots του ιδίου μέλους της Εστίας σταμάτησαν να ενημερώνουν, ενώ πλέον οι μαγνητοσκοπημένες καλύψεις εκδηλώσεων εντός της Εστίας, είτε είναι δικές της πρωτοβουλίες είτε όχι, κόβονται κατά βούληση από τον… πρόεδρο χωρίς να γνωρίζουμε επισήμως αν είναι απόφαση του ΔΣ, ή ατομική του προσωρινού προέδρου και φυσικά για ποιούς λόγους.
 Εδώ να προστεθούν και οι κατ’ επανάληψη αρνήσεις για δημόσιες συνεντεύξεις του προέδρου Παπαδάτου σε διαφορετικά μέσα της πόλης αλλά και μελών του ΔΣ, εφόρων και προσώπων που γνωρίζουν και οφείλουν να επικοινωνούν το έργο και το υλικό που υπάρχει και φυλάσσεται στους χώρους διαχείρισης τους. Επικοινωνιακά –δικαίωμα του φυσικά-,υπάρχει άριστη σχέση με το έντυπο  «Δημοσιογράφος», όποτε αυτό εκδίδεται, και τη Ζαχαρούλα Λαρεντζάκη, γνωστή fan του «περιβάλλοντος Κουτελάκη. Είπαμε, ΔΕΝ γίνεται πολιτική στην Εστία.

Τα οικονομικά κατορθώματα και απώλεια του δημόσιου χρήματος.
Η δημοτική αρχή μετά τη δικαστική διαμάχη με την Εστία, η οποία εξελίσσεται προς το παρόν υπέρ του «πολύπαθου» πολιτιστικού χώρου, αποφάσισε πέρσι να επιχορηγήσει με 5.000 ευρώ τις δραστηριότητες του πολιτιστικού ορόσημου της πόλης, ποσό «γραμμένο με το χέρι στα εισηγητικά» που φτάνει μάλλον μόνο για τον εξωτερικό φωτισμό του κτιρίου για 2-3 μήνες, ενώ φέτος δεν αναμένονται εκπλήξεις προς κάποια κατεύθυνση. Θυμίζουμε ότι η έναρξη της διαμάχης με την Εστία έγινε με υπογραφή Τζουλάκη, με Αντιδήμαρχο Οικονομικών και φυσικά σύμφωνο, Κουτελάκη και προκάλεσε την απώλεια 300,000 ευρώ ετησίως τουλάχιστον από το ταμείο της Εστίας.
Τα οικονομικά της Εστίας ακούγεται πως συνεχίζουν να κινούνται ραγδαία προς… νότων με φήμες μεταξύ άλλων περί απλήρωτων υπαλλήλων να συνεχίζουν να υπάρχουν υπό το άγρυπνο μάτι του οικονομολόγου προέδρου Παπαδάτου φυσικά. Αναγκαστικά βέβαια και όταν έρχεται κανείς αντιμέτωπος με τη διακοπή του μεγαλύτερου μέρους  εσόδων του -αυτών του δήμου- που ήταν το πολύ αξιοσέβαστο ποσό των 300,000 ευρώ  ετησίως ,και πρέπει να διαχειριστεί ότι μένει , αρχίζει να πουλάει «ασημικά».
Φυσικά υπάρχουν μάλλον και άλλοι τρόποι , -όπως ξέρουν οι οικονομολόγοι- πριν αρχίσει κανείς να πουλάει ακίνητα, που η Εστία διαθέτει αρκετά, αλλά μάλλον οι τρόποι δεν ήταν γνωστοί στον προηγούμενο πρόεδρο, με αποτέλεσμα η Εστία να αρχίσει καιρό τώρα να «πωλείται τμηματικά». Οι αντίστοιχες αποφάσεις φυσικά βαρύνουν τον προηγούμενο πρόεδρο και το αντίστοιχο ΔΣ. Και μάλιστα εν μέσω παλαιότερα δημόσιων διαμαρτυριών μελών της. Έτσι θα συνεχίσει το νέο ΔΣ; Ίσως ,διότι τα «κλειστά club» που δεν ανάβουν ούτε τα καλοριφέρ συχνά το χειμώνα, λίγο-λίγο όταν τα παλιά μέλη «φύγουν» στερεύουν και από νέο αίμα;

Τι βλέπει η πόλη
Δημόσια βέβαια, πολίτες σχολιάζουν αρνητικά το «κλειστό περιβάλλον» που η Εστία χρόνια έχει επιβάλλει και το πολιτιστικό «άβατο» που μοιάζει να υπάρχει εντός των τεσσάρων τειχών της, με την ταυτόχρονη άγνοια του μέσου Νεοσμυρνιώτη για το τι υπάρχει μέσα στο χώρο που έχει την υποχρέωση να διαφυλάττει και να αναδεικνύει την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Το επιβλητικότερο κτήριο της πόλης όμως γεννάει πολλά ερωτηματικά.
Ο «νέος» που έμαθε από τους «παλιούς».
Σοβαρές είναι οι απορίες που γεννιούνται.  Πως συνεχίζουν να πληρώνονται τα έξοδα της Εστίας; Που βρίσκονται τα χρήματα για τις εκδηλώσεις και τις περιφερειακές τους ανάγκες;  Εξυπηρετούν τον πολιτιστικό σκοπό της Εστίας που είναι κυρίως η διατήρηση της μικρασιατικής παράδοσης; Ποιά η θέση του «συμπληρωματικού» προέδρου Παπαδάτου για τις εκποιήσεις ακινήτων που ξεκίνησαν επί προεδρίας Καλογείτονα; Και τελικά τι απόφαση έχει πάρει για την συνέχιση της δικαστικής διαμάχης με το Δήμο έχοντας ήδη πρωτόδικα θετικά για την Εστία αποτελέσματα; Ίσως στις συνεντεύξεις που αρνείται να κάνει, αυτά να ήταν «καυτά» ερωτήματα για τον άπειρο και νεόκοπο πρόεδρο…
Αυτό το κοινωνικό, οικονομικό και επικοινωνιακό περιβάλλον έχει αναλάβει να «διαφυλάξει και να διαιωνίσει» μέχρι την λήξη της θητείας Καλογείτονα, ο νέος και ηλικιακά, «συμπληρωματικός» πρόεδρος Παπαδάτος,  αναλαμβάνοντας φυσικά και την ευθύνη για τις επιλογές του έναντι του ΔΣ της Εστίας αλλά και έναντι της κοινωνίας, δηλώνοντας παράλληλα πόσο «έτοιμος είναι να συνεργαστεί» και «να αλλάξει σελίδα». Φαίνεται μάλλον ότι είναι έτοιμος αλλά με πολύ λίγα και εκλεκτά κοινωνικά τμήματα των οποίων την πολιτική προτίμηση και προέλευση –αν έχουν, διότι δεν έχουν όλοι – πρέπει να έχει εγκρίνει προκαταβολικά ο ίδιος μόνος του. Τελικά σημασία όχι μόνο να είσαι νέος αλλά και από ποιους έμαθες και φυσικά  πόσο θέλεις να αλλάξεις.


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: