Αρθρογραφία


Πώς μπορώ να διαχειριστώ έναν χωρισμό ; (Μέρος 1ο)

Τσιάκου Γεωργία | 21/10/2019

                                                                                          Πώς μπορώ να διαχειριστώ έναν χωρισμό ; (Μέρος 1ο)

 tτης Γεωργία Τσιάκου

Ψυχοθεραπεύτρια

Σύμβουλος Αυτοεκτίμησης & Διατροφικών Διαταραχών

Μέλος ΕΣΗΤΛΣΥΜ

 

 

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με μια σκληρή αλήθεια: αν κάποιος θέλει να είναι μαζί σας, θα το κάνει. Τίποτα δεν κρατάει «με το ζόρι» και αν κρατήσει, αυτό θα είναι για λίγο…

Ο χωρισμός και κυρίως η συνειδητοποίηση ότι τελικά όσα έχουμε συνδέσει με κάποιον άνθρωπο βλ. συνήθειες, επικοινωνία, κοινά όνειρα, γνωριμίες, εμπειρίες κοκ δε θα υπάρχουν πια : είναι μια σκληρή πραγματικότητα που για κάποιους μπορεί να έρθει αναίμακτα ενώ για άλλους κοστίζει πολύ περισσότερο και πονάει βαθιά. Κάθε χωρισμός πράγματι ακολουθεί τα πέντε στάδια του πένθους : Άρνηση- Διαπραγμάτευση-Θυμός-Απελπισία-Αποδοχή   γιατί πολύ απλά είμαστε προγραμματισμένοι για να κάνουμε αυτούς τους κύκλους «ιεροτελεστικά» στο μυαλό μας και στην καρδιά μας ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία των σχέσεων. Το πένθος του αποχωρισμού για πολλούς μπορεί να ξεκινάει ήδη μέσα στη σχέση ( ψυχολογικά) και να φτάνουν στον επίσημο σωματικό χωρισμό πολύ πιο έτοιμοι και προετοιμασμένοι ( γι ‘αυτό βλέπουμε συχνά ανθρώπους που δεν βιώνουν πλέον κάποια θλίψη η στεναχώρια παρά το γεγονός ότι π.χ. μόλις πήραν διαζύγιο).

            Ένας καλός τρόπος να αντιμετωπίσουμε ένα χωρισμό ( είτε τον υποκινήσαμε είτε το δεχθήκαμε σαν απόφαση του άλλου) είναι αρχικά να συνειδητοποιήσουμε ότι δε συνέβη αναίτια. Πάντα υπάρχει λόγος στον οποίο συμμετέχουν ενεργά και οι δύο πλευρές : ποτέ δε φταίει μόνο ο ένας. Παίρνοντας χρόνο να κάνουμε αυτήν την αποτίμηση  καλό θα ήταν να αφήσουμε στην άκρη το ρήμα «φταίω» καθώς αυτό κουβαλάει και μια ενοχή. «Επέλεξα» είναι μια λέξη που δείχνει και την προτίμηση μας ( υποστηρίξτε τον εαυτό σας και τις αποφάσεις σας…)  και την ευθύνη μας καθώς τίποτα δε «Θα έπρεπε να είχε γίνει διαφορετικά από τον τρόπο που ήδη έγινε».

Αφήστε λοιπόν κοινούς γνωστούς και συγγενείς και κόψτε –τουλάχιστον αρχικά- κάθε επικοινωνία με το παρελθόν σας με εκείνον τον άνθρωπο. Αυτό θα σας βοηθήσει να δείτε ανεπηρέαστα την κατάσταση και να εκτιμήσετε ρεαλιστικά το εάν ήταν καλή η κακή πράξη για εσάς. Η εστίαση στο παρελθόν και στο μέλλον μας αναγκάζει να παραμείνουμε κολλημένοι σε έναν ατέρμονα βρόχο πόνου και σύγχυσης και παρατείνει τη διαδικασία επούλωσης. Μείνετε παρόντες τη στιγμή και αφήστε τα συναισθηματικά τραύματα να θεραπευτούν φυσικά. Αγκαλιάστε τα συναισθήματα σας. Είναι μέρος της θεραπευτικής διαδικασίας και αφήστε τον εαυτό σας να αισθάνεται ό, τι αισθάνεστε κάθε φορά που το νιώθετε.

Μάθετε το μάθημα της αγάπης που ήρθε αυτός ο άνθρωπος να σας δώσει. Παρόλο που είναι δύσκολο να αποδεχτείτε ότι η σχέση έχει τελειώσει, έχετε κερδίσει ακόμα ανεκτίμητες πληροφορίες από την εμπειρία σας μαζί του/της . Είστε σε καλύτερη θέση να αναγνωρίσετε ακόμη περισσότερο αυτό που πραγματικά χρειάζεστε σε μια σχέση και να γνωστοποιήστε αυτές τις ανάγκες σε άλλους. Καμία σχέση, ανεξάρτητα από το πόσο αρνητική μπορεί να φανεί, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως «αποτυχία» εάν έχετε «μεγαλώσει» ως αποτέλεσμα της εμπειρίας. Αν είστε ανοιχτοί σε αυτό, κάθε σχέση προσφέρει τη δυνατότητα πνευματικής ανάπτυξης και εξέλιξης. Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος εδώ.

Πάρτε την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας πίσω: βρείτε το χρόνο που χρειαζόσαστε να κάνετε όλα όσα σας ευχαριστούν και σας ανεβάζουν. Φερθείτε  του όμορφα αντί να τον κατηγορείτε για όσα «δεν έγιναν» και πείτε του τι είναι «ελεύθερος να κάνει στο εξής». Δείτε τους φίλους σας , πηγαίνετε σινεμά ή περιπάτους, μαγειρέψτε, ξεκινήστε μια νέα δραστηριότητα και γνωρίστε καινούργιο κόσμο. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας. Μόλις ξεκίνησε μια καινούργια σελίδα στη ζωή σας…

 

 

                                Γεωργία Τσιάκου

Ψυχοθεραπεύτρια

Σύμβουλος Αυτοεκτίμησης & Διατροφικών Διαταραχών

 


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: