Στο Δημοτικό Συμβούλιο του Φεβρουαρίου ένα από τα θέματα προς συζήτηση και ψηφοφορία ήταν και η αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του Πολιτιστικού Οργανισμού.
Στη συγκεκριμένη αναμόρφωση είχαμε αυξομειώσεις κωδικών εσόδων και εξόδων για ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ πληρωμές και για ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ εισπράξεις.
Αλλά είχαμε και οφειλές Προηγούμενων Οικονομικών Ετών(ΠΟΕ),δηλαδή ανεξόφλητες οφειλές σε προμηθευτές που είχαν, σύμφωνα με το νόμο, ενταλματοποιηθεί αλλά είχαν μείνει απλήρωτες για διάφορους λόγους. Δηλαδή ο Πολιτιστικός Οργανισμός χρωστάει σε προμηθευτές –μη ληξιπρόθεσμα βέβαια διότι οι συμβάσεις αυτού του είδους δεν έχουν ημερομηνία λήξης – ποσά που στη συγκεκριμένη αναμόρφωση από 233.000 ευρώ ζητήθηκε να αναμορφωθούν – μειωθούν-κατά 100.00 ευρώ. Δηλαδή αρκετοί προμηθευτές είναι απλήρωτοι για αρκετούς μήνες μάλιστα. Για να το θέσουμε πιο απλά, οικογένειες μικρές, μεσαίες, μεγάλες έχουν ήδη μείνει απλήρωτες μέσω των αντίστοιχων εταιρειών-προμηθευτών για αρκετούς μήνες.
Με μια σοβαρή έρευνα στη διαύγεια μπορεί κάποιος να δει πως υπάρχουν πρόσφατα εντάλματα που έχουν πληρωθεί και αφορούν παρεχόμενες υπηρεσίες από το Σεπτέμβριο του 2022.
Δεν θα ήταν λοιπόν και πολύ λανθασμένη εκτίμηση πως υπάρχουν οφειλές προς κάποιους προμηθευτές τουλάχιστον τους τελευταίους αρκετούς μήνεςμε δεδομένο βέβαια ότι οι όλοι ή οι περισσότεροι προμηθευτές έχουν την ικανότητα (ασφαλιστική – φορολογική κλπ) να εισπράξουν χρήματα από το Δημόσιο.
Κατ αρχήν, είναι αδιανόητη κατάσταση να υπάρχουν τέτοιου ύψους και κυρίως τέτοιου χρονικού ορίζοντα οφειλές. Αυτό διότι πέραν του ότι ζούνε οικογένειες από αυτά τα χρήματα, για να είναι καταγεγραμμένα ως οφειλές ΠΟΕ σημαίνει ότι έχουν κοπεί αντίστοιχα τιμολόγια με το αντίστοιχο ΦΠΑ. Δεν είναι μόνο λοιπόν τα ανείσπρακτα ποσά είναι και η υποχρέωση καταβολής ή ρύθμισης καταβολής ΦΠΑ για ποσά που δεν έχουν εισπραχθεί.
Συνήθως, για να μην γενικεύουμε, η μέση περίοδος πληρωμής οφειλών, τουλάχιστον στον Πολιτιστικό Οργανισμό, δεν ξεπερνάει τους 3 μήνες όπως φαίνεται από την περιγραφή των χρηματικών ενταλμάτων στη διαύγεια.
Και για να λύνονται πολλές απορίες, ποιος προμηθευτής θα τιμολογήσει σε συνήθεις λιανικές τιμές όταν γνωρίζει ότι θα κάνει να πληρωθεί 3 ή 4 ή 5 ή 6 μήνες μεσοσταθμικά; ΚΑΝΕΙΣ!
Ποιος προμηθευτής θα τιμολογήσει σε συνήθεις λιανικές τιμές όταν γνωρίζει ότι πιθανόν θα πληρώσει ή θα αναγκαστεί να ρυθμίσει και να πληρώνει ΦΠΑ για έσοδα που δεν έχει ακόμη εισπράξει; KANEIΣ!
Ποιος προμηθευτής θα τιμολογήσει σε συνήθεις λιανικές τιμές όταν γνωρίζει ότι θα ΠΡΕΠΕΙ να ΕΧΕΙ ίδια ρευστότητα για το έξοδα του ΦΠΑ; ΚΑΝΕΙΣ!
Αυτά, για να γνωρίζουμε για ποιό λόγο οι τιμές παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και οι τιμές προϊόντων προς το Δημόσιο γενικότερα είναι…διαφορετικές από τις συνήθεις. Άλλωστε, αν και με πίστωση, οι τιμές προς το Δημόσιο έχουν ρίσκο αντισυμβαλλόμενου σχεδόν μηδενικό άρα, χρηματοοικονομικά, θα έπρεπε να είναι και χαμηλότερες από τις αντίστοιχες μεταξύ εταιριών. Βεβαίως, επειδή συχνά δεν ξέρει ο προμηθευτής πότε θα πληρωθεί και δε λαμβάνει κάποιου είδους χρεόγραφο (επιταγή,συναλλ/κή), η λογική αυτή δυστυχώς αντιστρέφεται.
Πίσω λοιπόν στο θέμα της Αναμόρφωσης του συγκεκριμένου Προϋπολογισμού του Πολιτιστικού Οργανισμού.
Το γιατί οι οφειλές έφτασαν σε αυτό το ύψος είναι θέμα άλλης συζήτησης, γνωστής βέβαια στους διαχειριστές του Δήμου κατά την χρονιά 2022.Αναφορά επί του θέματος έκανε ο σημερινός Αντιδήμαρχος Οικονομικών Συρίγος, καθώς ήρθε σε έναν αρκετά θερμό διάλογο με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών σχεδόν ολόκληρου του Οικονομικού έτους 2022 Κούπα.
Πάντα – όπως αναφέρεται ξανά παραπάνω – με την επιφύλαξη το ή τα προβλήματα μη είσπραξης ναμην προέρχονται στους προμηθευτές τους ίδιους.
Αλλά το να υπάρχουν 13 αρνητικές ψήφοι στην αναμόρφωση και 2-3 λευκές στο ίδιο θέμα, ακόμη και μόνο για πολιτικούς λόγους είναι άξιο απορίας.
Κάποιοι είπαν ότι ασχέτως αποτελέσματος τα ανελαστικά έξοδα εγκρίνονται αυτόματα(μισθοδοσία κλπ). Κάποιοι άλλοι είπαν ότι αφού πέρασε Οικονομική Επιτροπή η συγκεκριμένη αναμόρφωση, θα πέρναγε και από το Δημοτικό Συμβούλιο με μια έστω θετική ψήφο.
Στην πραγματικότητα το θέμα υπερψηφίστηκε με τη διπλή ψήφο του Προέδρου, καθώς χρειάστηκε αυτό το προνόμιο, με δεδομένη την ισοψηφία 13 θετικών και 13 αρνητικών ψήφων.
Οι 13 αρνητικές ψήφοι ήρθαν όλες από την αντιπολίτευση ενώ υπήρξαν και 2-3 λευκές.
Είναι λίγο έως πολύ δυσνόητο πως γίνεται ακόμη και μόνο για πολιτικούς λόγους, ακόμη και αν έχει κανείς μετρήσει τις ψήφους πριν την ψηφοφορία, ακόμη και αν γνωρίζει πως αρκεί και μια ψήφος για να περάσει τμήμα του θέματος ή ολόκληρο, να ψηφίσει αρνητικά σε τέτοιου είδους αναμορφώσεις, χωρίς ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να εξαιρέσει τις οφειλές Προηγούμενων Οικονομικών Ετών. Ακόμη και η λευκή ψήφος τί ακριβώς λέει;
Δεν θα θέλαμε να μεταφράσουμε κοινωνικά τί ακριβώς μήνυμα στέλνει κάποιος ψηφίζοντας αρνητικά ή λευκό σε μια αναμόρφωση που ένας από τους σκοπούς της είναι να εξοφληθούν αρκετών μηνών οφειλές σε εταιρίες από τις οποίες ζουν οικογένειες, πολλές εκ των οποίων είναι στη Νέα Σμύρνη. Ας σκεφτούν μόνοι τους μήπως ΠΑΡΑ-γίνανε πολιτικοί και έχασαν το νόημα. Άλλωστε στο αντίστοιχο συμβούλιο του Πολιτιστικού Οργανισμού, πριν έρθει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο είχαν ΞΑΝΑ-ψηφίσει ΟΧΙ.
Αν παρακολουθήσει δε κανείς τη συζήτηση πριν την ψηφοφορία, επ ουδενί δεν τεκμηριώνεται από τους λίγους ομιλητές –και πώς να τεκμηριωθεί άλλωστε – η καταψήφιση μιας αναμόρφωσης που περιλαμβάνει οφειλές χρημάτων προς την κοινωνία. Πάντα – όπως αναφέρθηκε παραπάνω – με την επιφύλαξη το ή τα προβλήματα μη πληρωμής να μην προέρχονται από τους προμηθευτές τους ίδιους. Αλλά κάτι τέτοιο δεν ειπώθηκε πουθενά δημόσια. Άλλωστε, κανείς δεν άνοιξε καμία απολύτως συζήτηση για οφειλές ΠΟΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οφειλές ΠΟΕ πρέπει να έχουν εξοφληθεί –μετά και την υπερψήφιση της αναμόρφωσης – μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2023.
Τώρα βέβαια γιατί ήταν μόνο 13 από τους 18 Συμβούλους της Δημοτικής Αρχής κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος, αυτό είναι…άλλη ιστορία.
Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά ‘’να ‘χαμε να λέγαμε”