Αρθρογραφία


Η Ευνοιοκρατία Του Χατζαντουριάν Δεν Είναι Πια Κάτω Από Το Ραντάρ

Ένωση Συντακτών συντακτική ομάδα | 30/01/2016

Μετά από την πολύμηνη ανάδειξη του θέματος των ευνοιοκρατικών προσλήψεων, των απευθείας αναθέσεων και της αλλαγής ειδικοτήτων σε υπαλλήλους με μπλοκάκια του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Νέας Σμύρνης περιβάλλοντος του προέδρου του ΝΠΔΔ και της Δημοτικής Αρχής, αλλά και την κατ’ εξακολούθηση στοιχειοθετημένη, από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, παρουσίαση των απολαβών τους από το μηνιαίο πολιτικό έντυπο της Νέας Σμύρνης «Ο Προφήτης», οι παρατάξεις της πόλης άρχισαν σιγά – σιγά, ακολουθώντας την επικαιρότητα, να τοποθετούνται επί του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο.
Εδώ να τονίσουμε ξανά ότι το θέμα αφορά τόσο το ανήθικο της νόμιμης διαδικασίας, όσο και το γεγονός του ότι πίσω από αυτήν και μέχρι σήμερα υπάρχουν άνθρωποι, που, έστω και ευνοιοκρατικά, βιοπορίζονται από αυτήν την εργασία. Πολιτικά όμως η κοινωνία απαιτεί λύσεις, έτσι ώστε το διαχρονικό πρόβλημα των απευθείας αναθέσεων να αντιμετωπιστεί, αλλά και να δοθεί λύση στους υπαλλήλους που έχουν προσληφθεί με τον παραπάνω τρόπο.
Η παράταξη του Κουτελάκη «Ποιότητα Ζωής» ώθησε το δημοτικό της σύμβουλο Άγγελο Σουρβίνο σε παραίτηση από το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Οργανισμού και τον αντικατέστησε με τον επικεφαλής της τ.Δήμαρχο με σκοπό μεταξύ άλλων «να μπει μία τάξη σε αυτό το χάλι» και «να σταματήσουν οι προσλήψεις με αδιαφανείς διαδικασίες». Ούτε στη συνεδρίαση του Νοεμβρίου αλλά και ούτε σε αυτήν του Δεκεμβρίου ο Γιώργος Κουτελάκης δεν πρότεινε κάποια λύση, ούτε στο θέμα των υπαλλήλων με μπλοκάκι, ούτε στο ζήτημα των απευθείας αναθέσεων.
Ο Παναγιώτης Πάντος, επικεφαλής της παράταξης «Στροφή Νέας Σμύρνης», σε μία γενικότερη τοποθέτησή του για τον προϋπολογισμό του ΝΠΔΔ για το 2016 στο δημοτικό συμβούλιο του Νοεμβρίου είπε: «ο Πολιτιστικός Οργανισμός δεν λειτουργεί με την ανοιχτότητα που θα έπρεπε, ενώ πολιτική δεν χαράσσει το Δ.Σ. του Οργανισμού αλλά καλείται να αποφασίσει για πράγματα που έχουν τύχει επεξεργασίας σε προγενέστερο χρόνο». Δεν πρότεινε καμία λύση ούτε στο θέμα των υπαλλήλων με μπλοκάκι, ούτε στο ζήτημα των απευθείας αναθέσεων. Στην πολιτική εκπομπή «Λάσπη» το Δεκέμβριο όμως καταδίκασε τη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, έτσι όπως αυτή πραγματοποιείται, προτείνοντας να διεξάγονται διαγωνισμοί με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, καταδικάζοντας παράλληλα πολιτικά και τον πρόεδρο του ΝΠΔΔ για τον τρόπο εφαρμογής των παραπάνω διαδικασιών. Ταυτόχρονα, ξεκαθάρισε ότι οι υπάλληλοι θα πρέπει να παραμείνουν στις θέσεις τους χωρίς να είναι όμηροι πολιτικών παιχνιδιών μεταξύ των Κουτελάκη – Χατζαντουριάν.
Ο Άγγελος Βρεττός, επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», στο συμβούλιο του Νοεμβρίου τοποθετήθηκε γενικότερα για τον Πολιτιστικό Οργανισμό, σχολιάζοντας ότι «λειτουργεί ερήμην του δημοτικού συμβουλίου και με δική του αυτοτέλεια» συμπληρώνοντας ότι «υπάρχουν σκιές, ερωτηματικά και αμφιβολίες στην κοινή γνώμη». Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, επιχείρησε να προστατεύσει απόλυτα τους εργαζόμενους με μπλοκάκια, απαιτώντας να ανανεωθούν οι ευνοιοκρατικές αυτές συμβάσεις. Δεν έκανε καμία αναφορά στο ζήτημα των απευθείας αναθέσεων γενικότερα και στον τρόπο με τον οποίο αυτό θα πάψει να δημιουργεί ζητήματα ηθικής τάξης στη διαχείριση του Πολιτιστικού Οργανισμού.
Η παράταξη «Πόλη Ανάποδα» εκπροσωπούμενη από το Γιάννη Φραγκούλη δεν τοποθετήθηκε σε κάποιο από τα παραπάνω ζητήματα, καταψηφίζοντας απλά τον προϋπολογισμό του ΝΠΔΔ για το 2016.
Με αντίστοιχο τρόπο κινήθηκε και ο Δημήτρης Πανταζής, πρώτος σε σταυρούς της «ακέφαλης» παράταξης «Συμμαχία Πολιτών», καταψηφίζοντας και αυτός απλά τον προϋπολογισμό του ΝΠΔΔ.
Από τη δημοτική αρχή ο Βαγγέλης Χατζατνουριάν υπεραμύνθηκε των επιλογών του, ενώ ο Δήμαρχος Τζουλάκης παραδέχτηκε ότι «μπορεί να ακολουθούμε διαδικασίες που ΔΕΝ θέλαμε, αλλά με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε το πιο γρήγορο αποτέλεσμα».
Τέλος ο Σύλλογος Υπαλλήλων του Δήμου έχει σιωπήσει τόσο στο θέμα ανανεώσεων όσο και σε θέματα εργασιακών συνθηκών των παραπάνω συμβασιούχων.
Ζητήσαμε από τη Δημοτική Αρχή, τις παρατάξεις της Αντιπολίτευσης και Σύλλογο Υπαλλήλων του Δήμου να τοποθετηθούν δημόσια και κοινωνικά σχετικά με την ανανέωση ή μη της συνεργασίας με τους υπαλλήλους με μπλοκάκια και ταυτόχρονα τις προτάσεις τους για διαφάνεια σε θέματα απευθείας αναθέσεων και αλλαγών ειδικοτήτων όπως αυτά εξακολουθούν να υφίστανται στη διαχείριση του Πολιτιστικού Οργανισμού. Εξάλλου το δημοτικό συμβόλιο δεν το παρακολουθούν και πολλοί και συνήθως εκεί οι δηλώασες γίνονται για λόγους εντυπωσιασμού και δεν έχουν κοινωνική αξία. Οι εκπρόσωποι του  δήμου της Νέας Σμύρνης φοβούμενοι πιθανότατα την κοινωνική κατακραυγή των επιλεκτικών προσλήψεων σε καιρό κρίσης αποφάσισαν να ακολουθήσουν την πολιτική της σιωπής του ψαριού (όπως έκαναν και με άλλα σκάνδαλα: τον ρατσιστικό διαχωρισμό στα γυμναστήρια, το πρόστιμο στην κουλουρτζού κτλ)

Αγαπητοί κύριοι,

Στα τελευταία δημοτικά συμβούλια και κατόπιν εκτενούς αρθρογραφίας στο έντυπο «Ο Προφήτης της Νέας Σμύρνης», σχεδόν όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης σχολίασαν αιχμηρά την πάγια πολιτική του επικεφαλής του Πολιτιστικού Οργανισμού Νέας Σμύρνης ως προς τις απευθείας αναθέσεις. Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας, αφενός για την καλύτερη ενημέρωση του πολίτη και αφετέρου για να μην δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την πραγματική βούληση και θέση των παρατάξεων του δημοτικού συμβούλιου Νέας Σμύρνης σας ζητάμε να πάρετε θέση και να απαντήσετε επακριβώς στα κάτωθι ερωτήματα που ευλόγως έχουν δημιουργηθεί:
1.    Πιστεύεται ότι ο Ευάγγελος Χατζαντουριάν καλώς χρησιμοποιεί μια νόμιμη λούπα του νόμου και προσλαμβάνει συνεχώς με απευθείας αναθέσεις, στην ουσία με ειδικότητες «καλλιτέχνη» και δεν πραγματοποιεί διαγωνισμούς;
2.    Ένα ποσοστό των προσληφθέντων με την παραπάνω διαδικασία αποδείχθηκε ότι είναι συγγενείς είτε αιρετών (Δεληγιάννη) είτε ανθρώπων με άμεση σχέση εργασίας και επιρροής στον δήμο (Καλογρίδης), πιστεύετε ότι θα πρέπει να συνεχιστούν οι συμβάσεις τους και αιρετοί γονείς τους να μην συμμετέχουν στην ψήφιση του προϋπολογισμού όπως ορίζει ο δήμος ή αυτό ταιριάζει με την ηθική και καλώς παραμένουν με διαφορετικές ειδικότητες ανά περίοδο;
3.    Σε καιρό κρίσης πιστεύετε ότι o Πολιτιστικός Οργανισμός βάσει της πολιτικής του δήμου θα πρέπει να συνεχίσει να είναι ένα από τα τμήματα που δαπανά τα περισσότερα χρήματα ή θα πρεπει να κάνει περικοπές συμπεριλαμβανομένων και προσωπικού;
4.    Σε καιρό κρίσης πιστεύεται ότι διατηρώντας τις δαπάνες μισθοδοσίας του Πολιτιστικού Οργανισμού θα πρεπει να λήξει η συνεργασία των συγγενικών προσώπων όπως αναφέρθηκαν παραπάνω και ο  Χατζαντουριάν να δίνει εργασία και σε άλλους από την Νέα Σμύρνη πάντα με τα δικά του κριτήρια;
5.    Σε περίπτωση που αναλάβετε την διοίκηση του δήμου σκοπεύετε να συνεχίσετε εν μέρει ή και ολοκληρωτικά τις προσεγγίσεις του Χατζαντουριάν ως προς τα κριτήρια και το ύψος των δαπανών και τι θα κάνετε διαφορετικό;

Οι απαντήσεις παρακαλούμε να έχουν αποσταλεί μέχρι και την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016 με σκοπό να δημοσιευτούν στην έκδοση του Προφήτη Ιανουαρίου και οι αναγνώστες και η κοινωνία της Νέας Σμύρνης να ενημερωθεί άμεσα. Σε κάθε περίπτωση και η άρνηση απάντησης θα δημοσιευτεί επίσης.

Αναμένουμε την άμεση απάντηση σας

¨Ένωση Συντακτών Ηλεκτρονικού Τύπου και Λοιπών Σύγχρονων Μέσων
ΚΩΔ. ΕΤΑΠ-ΜΜΕ 341038
Αρ. Πρωτοδικείου Διαταγή 101/6-12-2013 ΑΜ 29896
Πρόεδρος: Εριέλλα Χρυσού, μέλος Παγκρήτιας Δημοσιογραφικής Ένωσης - ΠΑ.Δ.Ε ΜΜΕ - ΑΜ 265

Πανταζής Εναντίον Χατζαντουριάν

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΟ 1 Εδώ και αρκετό καιρό το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία “Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Νέας Σμύρνης” βρίσκεται ιδιαίτερα συχνά στο επίκεντρο της τοπικής επικαιρότητας. Η παρουσία διαδικαστικών ζητημάτων του όπως οι δράσεις που πραγματοποιεί στην πόλη ή οι εργαζόμενοι που απασχολεί ως ελεύθεροι επαγγελματίες μέσω σύμβασης μίσθωσης έργου γίνονται σημείο αναφοράς στο δημοτικό συμβούλιο, στον τοπικό τύπο και γενικότερα στις διάφορες συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα στην απλή καθημερινότητα...
Ως προς την νομιμότητα της διαδικασίας προσλήψεων μέσω απευθείας ανάθεσης δεν υπάρχει κάτι ποινικά κολάσιμο να ειπωθεί! Ακόμα και με την λήξη της εκτέλεσης του έργου που η ανάθεση εξυπηρετεί την πρόσληψη του εργαζόμενου εφόσον γίνει αλλαγή της ειδικότητας (ασχέτως φυσικά αν στην ουσία το απασχολούμενο αντικείμενο του εργαζομένου στην πράξη παραμένει το ίδιο). Οι εργαζόμενοι αυτό με τα δελτία παροχής υπηρεσιών έχουν επιλεγεί από την διοίκηση του νομικού προσώπου και παραμένουν μέσω επαναλαμβανόμενων απευθείας αναθέσεων.
Το ηθικό σκέλος βέβαια λαμβάνει μια άλλη διάσταση... Προσωπικά δεν συμπαθώ την όλη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, ιδίως με την αιτιολογία ότι κερδίζουμε χρόνο με την μη πραγματοποίηση διαγωνισμού!
Κάθε διαδικασία εκταμίευσης δημοσίου χρήματος θεωρώ ότι πρέπει να γίνεται μέσω δημόσιας προκήρυξης διαγωνισμού έτσι ώστε όλοι να έχουν ίσο δικαίωμα συμμετοχής και να κερδίζει εκείνος που θα παρέχει τις ανταγωνιστικότερες παροχές υπηρεσιών! Βρισκόμαστε στο 2016, αλίμονο αν η ελεύθερη αγορά κινούταν με παρόμοιους ρυθμούς...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΟ 2 Το να εκλεγείς Δημοτικός Σύμβουλος είτε στην Συμπολίτευση είτε στην Αντιπολίτευση έχοντας κάποιον συγγενή μόνιμο υπάλληλο στον Δήμου του οποίου η εργασιακή πορεία προηγείται μακράν σε έτη από την αιρετή σου ιδιότητα σαφώς και σε καμία απολύτως περίπτωση δεν το θεωρώ μεμπτό, όπως και την περίπτωση ενός αιρετού που σε προγενέστερο στάδιο της ζωής του διετέλεσε υπαλληλική σχέση με τον Δήμο ως συμβασιούχος.
Όμως το να βρίσκεσαι σε θέση της όποιας επιρροής και εξουσίας όπως Αντιδήμαρχος και Γενικός Γραμματέας και να βρίσκει εργασία το δικό σου παιδί με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης με την υπογραφή του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του εν λόγω ΝΠΔΔ και όχι του οποιουδήποτε που θα μπορούσε να προσληφθεί μέσω ενός διαγωνισμός ΑΣΕΠ προσωπικά με θίγει. Αν όμως τα παιδιά αυτά είχαν προσληφθεί βάση μιας μοριοδότησης μέσω ενός διαγωνισμού ΑΣΕΠ τον οποίο είχε προηγηθεί μια δημόσια δημοσιευσή του ή μέσω ενος προγράμματος από τον ΟΑΕΔ και έτσι δικαίως με το σπαθί τους βρισκόντουσαν πρώτοι στην επετηρίδα των επιτυχόντων αυτό θα ήταν μια περίπτωση με την οποία πιστεύω ουδείς θα είχε λόγο να διαφωνήσει...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΟ 4 Επειδή ακριβώς όπως θέσατε στο ερώτημα σας βρισκόμαστε σε καιρό κρίσης πιστεύω στο αδιαμφισβήτητο δικαίωμα ενός νέου ανθρώπου στην εργασία, έστω και με λίγους μήνες σύμβαση σε οποιονδήποτε δημόσιο φορέα.
Δεν θεωρώ αρνητικό στην Ελλάδα του 2016 ένας Νεοσμυρνίος, ασχέτως αν είναι δημότης ή μη αλλά να είναι κάτοικος, να εργαστεί λίγους μήνες στον Δήμο ως συμβασιούχος έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα προς το ζην της οικογενείας του... Όμως η πρόσληψη του θα πρέπει επιβεβλημένα να γίνει με διαδικασία δημόσιας ανακοίνωσης των θέσεων που θα προκηρυχθούν μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ ή μέσω κάποιου προγράμματος του ΟΑΕΔ (ή οτιδήποτε παρόμιο μπορεί ενδεχομένως να προκύψει) και να μπει όποιος έχει τα απαιτούμενα εκ του Νόμου δικαιολογητικά.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΟ 3 ΚΑΙ 5 Είμαι γενικότερα της άποψης της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού φορέα. Θα μπορούσαν κάλλιστα οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου σε Ιωνικές Εορτές και Γαλαξία να ενισχύονταν με χορηγίες μεγάλων εταιρειών ή ακόμα καλύτερα από τοπικές επιχειρήσεις.
Δεν βρίσκω τον λόγο ο  Προϋπολογισμός ενός Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ενός Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ιδιότητα να παράγει πολιτισμό ή στην προκειμένη περίπτωση απλά να νοικιάζει πολιτισμό για εκδηλώσεις, οι οποίες μάλιστα δεν εκφράζουν και όλους...  Σαφέστατα θα προτιμούσα να υποστεί μια μείωση της τάξεως των 2/5 της ετήσιας επιχορηγησής του από το αποθεματικό του Δήμου και να διατεθούν οι περικοπές σε ενίσχυση κοινωνικής πολιτικής, σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία!

Επίσης ποιός ο λόγος να παραμένει στην ίδια ακριβώς θέση ο ίδιος άνθρωπος από το 1999 έως το 2016 και να προβάλλεται ακατάπαυστα το όνομα του με πόρους και μέσα του Δήμου; Με αυτό τον τρόπο και την συρροή δημόσιας προβολής κάθε Δημοτικός Σύμβουλος εν τέλει με πολύ μεγάλη άνεση σκαρφαλώνει μέσα σε 16 έτη από τους 279 σταυρούς στους 1490...

Δημήτρης Πανταζής Δημοτικός Σύμβουλος, Πλειοψηφήσας σε σταυρούς της Δημοτικής Παράταξης “Συμμαχία Πολιτών για την Νέα Σμύρνη”

Κουτελάκης Εναντίον Χατζαντουριάν

1. Ο κ. Χατζαντουριάν παρανομεί συστηματικά. Πραγματοποιεί προσλήψεις «συγγενών και φίλων» όχι μόνο χωρίς καμία διαδικασία έγκρισης, δημοσιότητας, διαφάνειας αλλά και αυθαίρετες, κατά παράβαση κάθε νόμου. Οι αποζημιώσεις των προσληφθέντων γίνονται από κωδικούς του προϋπολογισμού με άσχετες αιτιολογίες. Αν ήταν νόμιμες ή έστω νομιμοφανείς, γιατί να μην υπάρχουν «κανονικοί» κωδικοί πληρωμής στον προϋπολογισμό του Πολιτιστικού Οργανισμού ??
Οι προσληφθέντες δεν ευθύνονται καθόλου γι’ αυτό. Είναι νέα παιδιά, που εργάζονται και πληρώνονται για την εργασία τους. Οι διαδικασίες πρόσληψης και πληρωμής δεν τους αφορούν …… αυτά αφορούν τον «εργοδότη».

2. Θεωρώ ότι οι αιρετοί (π.χ. δημοτικοί σύμβουλοι) ή οι διορισμένοι (π.χ. Γενικοί Γραμματείς του Δήμου) προσφέρουν κακές υπηρεσίες στον Δήμο όταν διορίζουν τα παιδιά τους ή τους συγγενείς τους και μάλιστα με ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΡΟΠΟ. Σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε ούτε το ΝΟΜΙΜΟ ούτε το ΗΘΙΚΟ.
Οφείλουν κατά την γνώμη μου ή να σταματήσουν τις παράνομες αυτές σχέσεις εργασίας ή να παραιτηθούν οι ίδιοι.

3. Ο Πολιτιστικός Οργανισμός διαχειρίζεται το 4,3 % των εξόδων του Δήμου. Δεν πρέπει να μειωθεί το κονδύλι, πρέπει να αποκατασταθεί η νομιμότητα και η διαφάνεια στις οικονομικές λειτουργίες του Πολιτιστικού Οργανισμού.

4. Το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Οργανισμού, το οποίο είναι συνυπεύθυνο για σωρεία παρανομιών στην οικονομική διαχείριση, οφείλει να έχει γνώμη και όχι άκριτα να εγκρίνει «εν λευκώ» τις παρανομίες που εισηγείται ο κ. Χατζαντουριάν.
Οι παράνομες προσλήψεις πρέπει να σταματήσουν. Η όποια από εδώ και πέρα ανάγκη σε προσωπικό θα πρέπει να καλύπτεται όπως σε άλλους τομείς του Δήμου, με νομιμότητα, δημοσιότητα, προκήρυξη και διαφάνεια και αξιοκρατία. (δηλαδή με κριτήρια και μοριοδότησης ΑΣΕΠ)
Οι «συγγενείς» οφείλουν να κριθούν μεταξύ και άλλων άνεργων της πόλης μας με αξιοκρατικά κριτήρια και όχι επειδή έχουν «μπάρμπα στην Κορώνη …..».

5. Ως νέο μέλος του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Οργανισμού θα σταματήσω ΤΩΡΑ τις αυθαιρεσίες του κ. Χατζαντουριάν και δεν θα περιμένω ….. το μέλλον.
Αν δεν σταματήσει ΤΩΡΑ, στηριζόμενος στην πλειοψηφία που διαθέτει στο Δ.Σ., τότε λυπάμαι αλλά τον λόγο θα έχουν τα ελεγκτικά όργανα της Περιφέρειας και της Δικαιοσύνης, τόσο για τον ίδιο όσο και για όσους καλύπτουν και εγκρίνουν παράνομες αποφάσεις και διαδικασίες.  
Το αύριο του Πολιτιστικού Οργανισμού είναι ΣΗΜΕΡΑ είτε το θέλει είτε όχι ο κ. Χατζαντουριάν και ο Δήμαρχος που τον καλύπτει στις παρανομίες του και δεν «προστατεύει» έστω τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. από τους κινδύνους που διατρέχουν.
Ο επικεφαλής της «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ»
Γ. ΚΟΥΤΕΛΑΚΗΣ

Μία Πόλη Ανάποδα Εναντίον Χατζαντουριάν

Μέσα από συγκρούσεις, αντιπαραθέσεις και μικροπολιτικά συμφέροντα βγήκαν στη φόρα οι διορισμοί Χατζαντουριάν, Δεληγιάννη, Καλογρίδη και λοιπών «συγγενών και φίλων» του Δημάρχου Τζουλάκη και τα έργα και οι ημέρες της συμπολιτευόμενης παρέας του. Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ έδωσε και δίνει τη μάχη της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των κατοίκων της πόλης, των εργαζομένων στο δήμο, μόνιμων και συμβασιούχων, αλλά και των κατατρεγμένων της οικονομικής κρίσης, όπως η κα Ειρήνη με τα κουλούρια της. Ο Προφήτης ανέδειξε δυναμικά τα τεκταινόμενα, τα σχολίασε και τα ερεύνησε με τον τρόπο που συνηθίζει σε πολλά φύλλα του.
 1) Η επονομαζόμενη «λούπα» ή «τρύπα» ή όπως αλλιώς θέλετε να την πείτε σε έναν νόμο, υπάρχει συνήθως για να βολεύονται κάποιοι και να υπάρχει τρόπος να αναπαράγεται το πελατειακό κράτος. Είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείται κατά κόρον στο μοίρασμα των χρημάτων αρκετών δήμων. Ο δικός μας δεν αποτελεί εξαίρεση ούτε σε αυτή αλλά ούτε και στην προηγούμενη τετραετία όπου οι κύριοι Τζουλάκης και Κουτελάκης συνδιοικούσαν τον δήμο και τα οικονομικά του. Δεν αφορά αυτή η πρακτική δυστυχώς μόνο τον κύριο Χατζαντουριάν. Απλά αυτός έχασε κάθε μέτρο ακόμα και για την αστική ψευτονομιμότητα. Δημιούργησε ένα μηχανισμό προσλήψεων και συμβάσεων έργου, ένα μηχανισμό αναθέσεων που του δημιούργησαν μια ιδιαίτερη εκλογική πελατεία. Πάτησε πάνω στην ανάγκη για επιβίωση των ανθρώπων, στην εποχή της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας και της πείνας. Δημιούργησε γιορτές παρωδίες, αρπαχτές, για να πάρουν χρήματα κάποιοι και να βγουν «υποχρεώσεις». Ποσά που προορίζονταν για εκτυπώσεις-προβολή-κατασκευές σαλαμοποιήθηκαν ώστε να γίνουν σπασμένα 10χίλιαρα που δίνονται σε εργολάβους με απευθείας αναθέσεις χωρίς διαγωνισμούς. Ο προϋπολογισμός του Χατζαντουριάν είναι ένα κατακερματισμένο οικονομικό σύνολο αναθέσεων και προσλήψεων. Φυσικά είναι ένα καθεστώς κίνησης χρήματος που ξεκίνησε με τις ευλογίες του πρώην δήμαρχου κου Κουτελάκη. Πάντως δεν κάνει κοινωνικό έργο για να χτυπήσει την ανεργία όπως ο ίδιος με θράσος δήλωσε στο δημοτικό συμβούλιο.
 2) Για λόγους ευθιξίας θα έπρεπε να είχαν παραιτηθεί από τις θέσεις των αντιδημάρχων μέχρι να ερευνηθούν οι καταγγελίες. Ο γενικός γραμματέας του δήμου κος Καλογρίδης θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο προσεκτικός. Δεν κρίνει κανείς μας αν τα συγγενικά πρόσωπα είναι ικανά, αξιόλογα και καταρτισμένα για τις θέσεις που καλύπτουν. Το ίδιο είναι και όσοι δουλεύουν με πεντάμηνες συμβάσεις, με βάουτσερ και σε κοινωφελή που όμως θεωρούνται αναλώσιμοι από το κράτος τους δήμους και τους αντιδημάρχους. Είναι οι ίδιοι αντιδήμαρχοι, βέβαια, που όταν καλέσαμε τον δήμαρχο να πληρώσει τους εργαζόμενους, που τους χρωστούσε λεφτά ο δήμος, με «εντέλλεσθε» διερρήγνυαν τα ιμάτια τους για το ριζοσπαστικό-επαναστατικό της πρότασής μας. Ζητείτε αξιοπρέπεια και πρέπει στην εποχή μας να δίνεις σκληρή μάχη για να την έχεις. Να τους χαιρόμαστε!
 
3) Ο πολιτισμός, λένε πως είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας που τον παράγει. Σήμερα στη χώρα μας, αλλά και στην πόλη μας, η εξουσία που διαχειρίζεται δημόσια αγαθά και πλούτο βρίσκεται στα χέρια ανθρώπων που οι πολιτικές τους επιλογές έχουν δημιουργήσει μια κοινωνία που παραπαίει ανάμεσα στην ολική καταστροφή ή στην καλύτερη των περιπτώσεων, σε μια μίζερη επιβίωση. Ο πολιτισμός αυτής της κοινωνίας είναι υποταγμένος στο λάιφσταϊλ που χρηματοδοτείται με εκατομμύρια ευρώ και πρεσβευτές του είναι τηλεπερσόνες και τηλεσκουπίδια των «πρωινάδικων», των «μεσημεριανάδικων» και των «λαμπερών» βραδινών σόου. Σε αυτήν τη λογική είναι και η πολιτιστική πανάκριβη πολιτική του δήμου. Ο Ρουβάς να τραγουδά Μίκη με μόνο στόχο την προβολή προσώπων από την αναστάτωση που θα ακολουθούσε. Ένας πολιτισμός πολύ μακριά από αυτό που θα ονομάζαμε «λαικός». θα μπορούσε να είναι ο πάτος, όμως αυτό το βαρέλι δυστυχώς δεν έχει πάτο. Δεν έχει σχέση με τον αριθμό των ανθρώπων που στελεχώνουν τον οργανισμό αλλά με το είδος πολιτισμού που θέλει να αναπαράγει αυτός και οι άνθρωποι που προΐστανται του πολιτιστικού οργανισμού
Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ μέσα από τις πολιτιστικές δράσεις και εκδηλώσεις της ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ Ν Σμύρνης, στην οποία συμμετέχει ενεργά, σπάει μεθοδικά και σταθερά το εκτρωματικό είδωλο του κατεστημένου που εμφανίζεται στον καθρέφτη. Προσφέροντας στους κάτοικους της Ν Σμύρνης και της ευρύτερης περιοχής, πολιτικό και καλλιτεχνικό πολιτισμό υψηλού ήθους και αισθητικής. Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ συμβάλει στην προσπάθεια για τον απεγκλωβισμό πλήθους συμπολιτών μας από την υποκουλτούρα που κυριαρχεί σήμερα στον τόπο και στην προσπάθεια δημιουργίας ενός νέου από τα κάτω πολιτισμού, που δε χωράει στα δικά τους μέτρα.
 
4)  Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ είναι αδιαπραγμάτευτα και αταλάντευτα υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους. Αυτό είναι το εμπόριο των ζωών μας που ονομάζουν σήμερα εργασία, με τα δίμηνα και τα τρίμηνα εργασίας, τους μισθούς των 200 & 300 ευρώ είναι πραγματικός ξεπεσμός και απανθρωπιά. Υποτιμά και μας εξευτελίζει ως ανθρώπους. Δεν είμαστε αναλώσιμοι. Επομένως ο κος Χατζαντουριάν και οι όμοιοι του δεν δίνουν δουλειές αλλά δένουν με «χρυσές» αλυσίδες σκλαβιάς τους εργαζόμενους, δημιουργώντας σχέσεις εξάρτησης. Η οικονομική εξαθλίωση της κοινωνίας οδηγεί στην υποταγή της και στις ψηφοθηρικές ορέξεις της δημοτικής αρχής μέσω ευκαιριακών ολιγόμηνων προσλήψεων.
 
5) Ως αντικαπιταλιστικό σχήμα γειτονιάς, θεωρούμε πως η εξουσία θα περάσει στα χέρια αυτών που παράγουν τον πλούτο μέσα από επαναστατικές διαδικασίες στη βάση της ζωής και της καθημερινότητας των εργαζομένων. Η εξέγερση της εργατικής τάξης είναι η μεγαλύτερη πολιτική αλλά και πολιτιστική συλλογική ανθρώπινη πράξη. Πιστεύουμε πως τα εργαλεία που χρησιμοποιεί σήμερα το σύστημα για τον «πολιτισμό του» διαφέρουν πολύ από αυτό που έχει πραγματική ανάγκη ο κόσμος. Πολλά είναι άχρηστα και επί της ουσίας παράγουν υποκουλτούρα που οδηγεί στην ξενοφοβία, το ρατσισμό και την κατάθλιψη. Λείπει η συλλογικότητα η κοινή δράση, η τάση για ανατροπή και πολύ περισσότερο λείπει  η διάθεση για κατανόηση του διαφορετικού. Ο δικός μας πολιτισμός είναι ανεκτίμητος και για αυτό τον λόγο πανάκριβος για τα μέτρα της δημοτικής αρχής  ...
Ας πλαισιώσει ο κόσμος την ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ Ν Σμύρνης και θα καταλάβει πώς και τι πολιτισμό πρεσβεύουμε και προσφέρουμε. Πολιτισμό της συλλογικότητας ενάντια στην κρίση, ενάντια στις οδηγίες και στους νόμους της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΔΝΤ και του κεφαλαίου. Για την κοινωνία των αναγκών και των δικαιωμάτων μας.

Σύλλ. Εργαζομένων Νέας Σμύρνης Εναντίον (;) Χατζαντουριάν

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Υπαλλήλων του Δήμου Νέας Σμύρνης λαμβάνοντας υπόψη τις καταγγελίες καθώς και τα ερωτήματα, τα οποία μας διαβιβάσατε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος και αφορούν τη νομιμότητα των διαδικασιών των απευθείας αναθέσεων ως προς την απασχόληση εργαζομένων, που ακολουθεί το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου μας, θέτει υπόψη σας την επί σειρά ετών πάγια θέση του, ότι δεν στηρίζει οποιασδήποτε μορφής συμβάσεις που συνάπτονται στη βάση ελαστικών σχέσεων εργασίας (πχ. συμβάσεις έργου, ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. κ.λ.π).
Αντίθετα υποστηρίζει ότι για τις πάγιες ή εποχικές ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου απαιτούνται προσλήψεις μονίμου προσωπικού, εφόσον κάθε εργαζόμενος έχει αναφαίρετο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, ιδιαίτερα όταν αυτή αποσκοπεί στην κάλυψη δημόσιων κοινωνικών αγαθών, όπως συμβαίνει στους Ο.Τ.Α.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια η προσλήψεις προσωπικού πρέπει να διέπονται από πλήρη διαφάνεια, αξιοκρατία και αντικειμενικότητα, ώστε να μην υπεισέρχονται πελατειακές σχέσεις, οι οποίες δυναμιτίζουν το εργασιακό κλίμα και υποβαθμίζουν το παρεχόμενο έργο των υπηρεσιών.     
                                                 
Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ
                                                                                         Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ     ΘΩΜΑΣ ΓΙΑΝΝΙΩΤΗΣ

Λαϊκή Συσπέιρωση Εναντίον Χατζαντουριάν

Επί του συνόλου των ερωτήσεων, ως «Λαϊκή Συσπείρωση» απαντούμε τα ακόλουθα:

Η Τοπική Διοίκηση και στα πλαίσια αυτά και ο Δήμος Νέας Σμύρνης μετά την τελευταία αντιδραστική αναδιάρθρωση του «Καλλικράτη» έχει συνδεθεί πιο στενά και βαθιά με την πολιτική της κεντρικής κρατικής εξουσίας και έτσι υλοποιεί την αντιλαϊκή-αντεργατική στρατηγική του κεφαλαίου-ΕΕ-ΔΝΤ και των κυβερνήσεων, την οποία με συνέπεια η παράταξή μας αντιπαλεύει.
Ένας από τους τομείς αρμοδιοτήτων της Τοπικής Διοίκησης είναι και ο πολιτισμός με τη λειτουργία του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου. Πάγια θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης είναι ότι ο πολιτισμός είναι δημόσιο αγαθό, μακριά από κάθε λογική εμπορευματοποίησης και πολιτιστικής αλλοτρίωσης. Συνεπώς ο Πολιτιστικός Οργανισμός θα πρέπει να προάγει και να στηρίζει την ερασιτεχνική δημιουργία και να αναδεικνύει όλες τις μορφές του εργατικού-λαϊκού πολιτισμού και τέχνης. Και η λειτουργία του να μην επιβαρύνει οικονομικά τους εργαζόμενους της πόλης.
Επίσης πάγια θέση μας αποτελεί, ότι οι εργαζόμενοι στην Τοπική Διοίκηση θα πρέπει να απασχολούνται με σταθερές εργασιακές σχέσεις και με κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα, υπόθεση για την οποία έχουν ευθύνη να παλέψουν και οι ίδιοι, προκειμένου να απεμπλακούν από το σημερινό καθεστώς της εργασιακής ομηρείας. Με δεδομένο όμως, ότι οι με κάθε μορφή εργαζόμενοι και στον Πολιτιστικό Οργανισμό παράγουν σημαντικό έργο και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, πρέπει η εργασία και η εργασιακή τους σχέση να διασφαλιστεί και σήμερα και για το μέλλον.
Σε κάθε περίπτωση οι ανούσιες αντιπαραθέσεις μεταξύ των παρατάξεων, οι οποίες στηρίζουν την κυρίαρχη πολιτική, δεν πρέπει να καθιστούν τους εργαζόμενους «μπαλάκι» και να διαιωνίζουν την ομηρεία και την ανασφάλειά τους.

Στροφή Νέας Σμύρνης Εναντίον Χατζαντουριάν

Απαντήσεις Παναγιώτη Πάντου, επικεφαλής ΣΤΡΟΦΗΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ερωτήσεις 1, 2, 4
Νομίζω ότι εξετάζοντας την περίπτωση του Πολιτιστικού Οργανισμού θα πρέπει κανείς να σταθεί περισσότερο στις νοοτροπίες και λιγότερο στα συγκεκριμένα πρόσωπα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτά δεν έχουν τις ευθύνες τους). Τι θέλω να πω; Ενδεχομένως κάποιος να πει ότι το να αξιοποιεί ο δήμος ένα παραθυράκι του νόμου για να κάνει προσλήψεις που έχει ανάγκη σε μια εποχή που οι μνημονιακές επιταγές δεν επιτρέπουν τις προσλήψεις με κανονικές διαδικασίες (ακόμη κι όταν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα) είναι απλώς ένα αναγκαίο κακό. Ας το δεχτούμε χάριν της συζήτησης και ας ξεχάσουμε ότι στις εποχές της ευημερίας ο δήμος μας δεν έκανε κανέναν προγραμματισμό για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, όπως είχε δυνατότητα. Δεν είναι όμως καθόλου απαραίτητο οι προσλήψεις αυτές να γίνονται με αδιαφανείς διαδικασίες, οι οποίες εκτός των άλλων στιγματίζουν τους ίδιους τους εργαζόμενους που επιλέγονται, χωρίς οι ίδιοι να έχουν ευθύνη γι’ αυτές, και παράλληλα ενισχύουν τον κοινωνικό αυτοματισμό.
Δηλαδή, είτε μιλάμε για τις προσλήψεις στον Πολιτιστικό Οργανισμό, είτε για της προσλήψεις μέσω ΜΚΟ ή μελλοντικά μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ, ο δήμος θα μπορούσε να θεσπίσει τις δικές του διαφανείς διαδικασίες επιλογής, παρότι ο νόμος δεν τις επιβάλλει. ΤΙΠΟΤΑ δεν εμποδίζει τον δήμο να γνωστοποιεί ευρέως τις κενές θέσεις, να προχωράει σε αντικειμενικές μοριοδοτήσεις ή διαγωνισμούς ή έστω να κάνει τις επιλογές του μέσω κάποιου συμβουλίου επιλογής προσωπικού αποτελούμενο από πρόσωπα υψηλού κύρους ή μέσω μιας διαπαραταξιακής επιτροπής. Αν συνέβαινε αυτό, δεν θα συζητάγαμε για συγγενικές σχέσεις ούτε για συμβολικές κινήσεις, όπως η μη συμμετοχή στην ψήφιση του προϋπολογισμού, προκειμένου να κολάσουμε τις καταστάσεις. Θα μιλάγαμε για ένα νέο ξεκίνημα και ένα ουσιαστικό άνοιγμα των διαδικασιών πρόσληψης που θα επέτρεπε να «κλειδώσουμε» στο παρελθόν τα όσα έχουν γίνει ως τώρα.  
Ερωτήσεις 3, 5
Και πάλι επιτρέψτε μου να πω ότι το ζήτημα δεν είναι αν ο Πολιτιστικός Οργανισμός δαπανά μικρά ή μεγάλα ποσά, αλλά το πού και πώς τα δαπανά ακόμη κι αν πρόκειται για ένα ευρώ. Επί της αρχής θεωρώ ότι είναι σημαντικό, ιδίως στην κρίση, να ενισχύεται ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, τα σχολεία κ.λπ. και ότι οι τομείς αυτοί δεν αποτελούν τα κατάλληλα πεδία για περικοπές, πόσο μάλλον προσωπικού. Αντ’ αυτού, θα προτιμούσα να μην είχαν σπαταληθεί 3 εκ. ευρώ για το ράβε-ξήλωνε μιας υπάρχουσας και λειτουργικής πλατείας και να είχαμε εστιάσει σε άλλα έργα, με μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο. Θα ήθελα τα 17 εκ. που κάποιοι θέλουν να δοθούν για να γκρεμιστεί και να ξαναχτιστεί το κλειστό γυμναστήριο της Αρτάκης μαζί με τρία υπόγεια γκαράζ, να δίνονταν για να επισκευαστούν (έστω και λιγότερο γκλαμουράτα) όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις της πόλης, στις οποίες καθημερινά προπονούνται χιλιάδες παιδιά και νέοι.
Με το ίδιο σκεπτικό, ως ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ θα θέλαμε ο Πολιτιστικός Οργανισμός να μην ασχολείται μόνο με τη διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά να διαθέτει σημαντικό μέρος των χρημάτων του και στους υπόλοιπους πυλώνες του πολιτισμού, τους οποίους έχει εγκαταλείψει: στήριξη της τοπικής ερασιτεχνικής δημιουργίας στην πόλη και στα σχολεία, επαφή και γνωριμία των κατοίκων με τις τέχνες σε υψηλό επίπεδο, δημιουργία μόνιμων υποδομών (θεατρική σκηνή, στούντιο ηχογραφήσεων, ωδείο, πνευματικό κέντρο, κινηματογραφική λέσχη κ.λπ.). Είναι κρίμα να έχουν διατεθεί στα 16 χρόνια της δημοτικής αρχής Τζουλάκη/Κουτελάκη κοντά 20 εκ. για τον πολιτισμό και να μην έχει γίνει σχεδόν τίποτα για όλα αυτά. Και βέβαια θα θέλαμε όλα αυτά να γίνουν με την απαιτούμενη σοβαρότητα. Γιατί είναι τουλάχιστον «περίεργο» μεγάλα και ακριβά πολιτιστικά έργα, όπως το ψηφιακό μουσείο (κόστος κοντά στο 1 εκ. ευρώ) και η βιβλιοθήκη, να μην έχουν επιστημονικά συμβούλια που τα σχεδιάζουν και τα υλοποιούν, αλλά να είναι ουσιαστικά «αγνώστου ταυτότητας». Αντίστοιχη διαφάνεια θα πρέπει να υπάρχει και στο ζήτημα των προσλήψεων, όπως περιέγραψα στην προηγούμενη ερώτηση.
Πρωτίστως όμως, όλα αυτά δεν τα προτείνουμε ως εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που στις επόμενες εκλογές (που απέχουν άλλωστε πολύ) αναλάβουμε τη διοίκηση. Τα απαιτούμε εδώ και τώρα από την τωρινή δημοτική αρχή. Γιατί η διαφάνεια, η συμμετοχή του πολίτη και ο σεβασμός του δημόσιου χρήματος, ιδίως μέσα στην κρίση, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Αποτελεί υποχρέωσή της παντού και πάντα.

Αυτές ήταν οι θέσεις των παρατάξεων εκτός δημοτικού συμβουλίου - εκεί που πραγματικά χτυπάει η καρδιά της κοινωνίας. Εξάλλου μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων ο εκάστοτε πρόεδρος έχει το δικαίωμα να διαγράφει από τα πρακτικά αυτά που δεν είναι “κόσμιο”. Μόνο μέσα από την δραστηριότητα ιδιωτικών ΜΜΕ μπορείς να μάθεις ολη την αλήθεια. Είναι προφανές για ποιόν λόγο το κάνει αυτό ο Δήμος, ο Τζουλάκης και ΟΛΟΙ οι προκάτοιχοι του. Η διατήρηση του “γυαλιστερού” προσώπου νομίζουν ότι θα τους βοηθήσει στις επόμενες εκλογές. Η απουσία της θέσης του Δήμου για την πολιτική δραστηριότητα του Χατζαντουριάν είναι απαράδεκτη και θα συνεχίσουμε να προβάλουμε τις ατασθαλείες του Χατζαντουριάν μέχρι η δραστηριότητα αυτού του ανθρώπου που διορίζει με αδιαφανείς διαδικασίες παιδιά συναδέλφων του και γενικά γνωστών του δήμου να σταματήσει. Η παρανομία όπως αναφέρουν και οι παρατάξεις δεν μπορεί να είναι σημαία του δήμου όταν απο την άλλη μεριά απαιτεί την νομιμότητα από τους πολίτες. Σε αυτό το τεύχος δεν θα υπάρχει η αναλυτική λίστα με τις δαπάνες του Βαγγέλη. Αρκετά με δαύτον... για αυτόν τον μήνα


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: